آفریقای جنوبی سفیر آمریکا را احضار کرد

آفریقای جنوبی سفیر آمریکا را احضار کرد
سه شنبه 26 دی 1396 - 10:38

وزارت خارجه آفریقای جنوبی و نیجریه سفرای آمریکا را برای توضیح درباره توهین اخیر ترامپ به کشورهای آفریقایی و "چاله مستراح" خواندن آنها، احضار کردند.

العالم - آفریقا


دولت نیجریه،‌ "استوارت سیمینگتون"، سفیر آمریکا در این کشور آفریقایی را برای توضیح درباره اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که مهاجران از کشورهای آفریقایی و هائیتی را "افرادی که از چاله مستراح می‌آیند" توصیف کرده بود، احضار کرد.

ترامپ روز پنجشنبه در یک نشست خصوصی از این عبارت ناپسند استفاده کرده بود که خشم کشورهای آفریقایی را به دنبال داشت اما روز جمعه استفاده از چنین عبارتی را رد کرد.

پس از نیجریه، دولت آفریقای جنوبی نیز دیپلمات ارشد آمریکا در این کشور را احضار کرد و از وی خواست تا درباره استفاده از چنین عبارتی از سوی رئیس جمهوری خود توضیح دهد.

مقام‌های وزارت خارجه آفریقای جنوبی با کاردار و سایر مقام‌های سفارت آمریکا در این کشور آفریقایی دیدار کرده و مراتب نگرانی خود را درباره اظهارات ترامپ ابراز کردند.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید به این مساله اشاره کرد که آفریقا و مهاجرت مردم این قاره نقش بسزایی در تحول و توسعه آمریکا داشته است و واکنش آفریقا و جامعه بین‌الملل به اظهارات ترامپ، نشان دهنده موضعی واحد در دفاع از شرافت و بزرگی مردم آفریقا و مهاجرت آنهاست.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها