شکست مذاکرات ایران و غرب شرط آشتی تل آویو- آنکارا

شکست مذاکرات ایران و غرب شرط آشتی تل آویو- آنکارا
چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 16:06

تحليلگر سياسي صهيونيست، با اشاره به ميانجيگري سابق ترکيه در مذاکرات ايران و غرب، شکست اين مذاکرات را عنصر اصلي احياي روابط آنکارا- تل آويو برشمرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "امانوئل روزن" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: "در صورت توافق 1+5 و ایران، گزینه اقدام نظامی علیه ایران حذف می شود".

وی گفت: "آمریکاییها همواره اسرائیل را از اقدام خودسرانه علیه ایران برحذر داشته اند، آنان معتقدند در صورت به بن بست رسیدن همه راهکارهای دیپلماتیک، راهکار نظامی اخرین ابزار تعامل با ایران خواهد بود".

روزن در خصوص مطالبات رژیم اسرائیل در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: "نتانیاهو خواستار خروج همه اورانیوم غنی شده از ایران است ".

وی در خصوص نشست محرمانه مسؤلان اسرائیلی با یک مقام علی رتبه ترک تصریح کرد: "یک مقام ارشد ترکی در سفری محرمانه به تل آویو، با شیمون پرز و نتانیاهو و لیبرمن و اولمرت، دیدار کرد".

امانوئل روزن افزود: "این مقام ارشد ترک تصریح کرد، زمینه های از سرگیری روابط دوستانه با اسرائیل در آنکار ایجاد شده است. حتی برخی منابع از فعال شدن تعامل امنیتی و تسلیحاتی بزرگ اسرائیل با ترکیه سخن می گویند".

وی در خصوص نقش اردوغان در مذاکرات ایران با غرب گفت: "در صورت شکست مذاکرات ایران و غرب، علت آن را باید در استانبول جستجو کرد نه بغداد".

روزن ادامه داد: "بی نتیجه بودن مذاکرات یا مثمر ثمر واقع شدن آن، یک عنصر اساسی در احیای روابط آنکار- تل آویو است".



پربیننده ترین خبرها