رئیس پارلمان عراق در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی:

شرایط کنونی منطقه می‌طلبد مقابل اقدامات اخیر ترامپ اقدامات قاطعانه‌ای داشته باشیم

شرایط کنونی منطقه می‌طلبد مقابل اقدامات اخیر ترامپ اقدامات قاطعانه‌ای داشته باشیم
سه شنبه 26 دی 1396 - 14:16

رئیس پارلمان عراق گفت: با توجه به وضعیت کنونی سرزمین‌های اشغالی و همچنین تصمیمات اخیر ترامپ می‌طلبد کشورهای اسلامی اقدامات قاطعانه‌ای داشته باشند.

العالم _ عراق

 سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق امروز سه‌شنبه (26 دی 96) در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: کشور عراق همواره با تروریسم روبرو بوده است.

وی افزود: برگزاری چنین گردهمایی‌هایی در وضعیت کنونی نابسامان بین‌المللی و منطقه اساساً یک نیاز تلقی شده و یک همبستگی برای رسیدن به دیدگاه مشترک ایجاد می‌کند.

رئیس پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس ما را در رسیدن به راهکاری در رابطه با مبارزه با چالش‌های امنیتی و منطقه‌ای می‌طلبد لذا می‌توان تمام توانمندی‌های خود را در سایه آرامش و صلح به کار گیریم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: با توجه به تغییراتی که در منطقه رخ می‌دهد ما همواره کشورهای اسلامی را به گفت‌وگو برای برقراری صلح در کشورها دعوت می‌کنیم. ما امروز نگاهمان این است که آینده‌ای بر مبنای آزادی مداری داشته باشیم.

جبوری ادامه داد: عراق امروزه در پیروزی بر داعش به سر می‌برد همچنین خود را برای برگزاری انتخابات مجلس در ماه‌های آینده آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در حال آماده‌سازی جوی آرام برای بازگشت آوارگان عراقی هستیم، گفت: این امر در سایه حمایت کشورهای اسلامی قطعاً تحقق خواهد یافت.

وی با تشکر از ملت و امیر کویت برای برگزاری نشستی در راستای حمایت از عراق خاطرنشان کرد: جهان اسلام همواره شاهد پیشرفت چشم‌گیری است و این امر می‌طلبد که ما روز به روز اتحاد بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم با چالش‌های روز مقابله کنیم.

جبوری با تأکید بر تلاش در راستای ایجاد منافع بیشتر در کشورهای اسلامی عنوان کرد که در این رابطه کانال‌های گفت‌وگو بین تمدن‌ها و فرهنگ‌ها براساس اقدام متقابل لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس پارلمان عراق در ادامه سخنان خود یادآور شد: ملت‌های اسلامی امروز تلاش می‌کنند تا آرامش را به کشورها برگردانند که در این رابطه باید گفت با اتحاد چالش‌های بزرگ جهانی اسلامی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه چالش‌های بزرگ جهان اسلامی می‌طلبد که با یکدیگر هماهنگی و اتحاد داشته باشیم، گفت: در این زمینه ما پیگیری می‌کنیم که چالش‌هایی که در چنین شرایطی در کشورهای نظیر یمن و سایر کشورهای اسلامی رخ می‌دهد مرتفع شود که این پیامدهای مشخصی برای منطقه خواهد داشت.

جبوری ادامه داد: محافل بین‌المللی مسئولیت خود را برای پشتیبانی از نظامیانی که همواره در منطقه کشتار راه می‌اندازند اعلام کردند لذا در این رابطه لزوم گفت‌وگوی بیشتر برای ایجاد صفحه جدیدی در ملت‌ها را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: امروز عراق می‌کوشد هماهنگی و گفت‌وگو با تمامی گروه‌های بین‌المللی داشته‌ باشد تا به آرامش، صلح و ثبات برسد.

رئیس پارلمان عراق مهمترین چالش‌های امروز جهان اسلام را مسئله فلسطین عنوان کرد و گفت: موضوعی که برای قبله اول مسلمانان یعنی قدس شریف به وجود آمده است یکی از مسائل اصلی جهان اسلام است که می‌شود در این رابطه باید به آرمان‌های فلسطین به عنوان اولویت اول نگاه شود.

جبوری همچنین خاطرنشان کرد: وضعیتی که در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است و همچنین تصمیم اخیری که ترامپ در رابطه با انتقال پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیست به قدس شریف داشت می‌طلبد که اقدامات قاطعانه‌ای در این رابطه داشته باشیم و همچنین امکانات لازم برای حمایت از این مسئولیت برای ماست.

وی در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد که عراق بر تمام تلاش‌های جدی در جهت رشد کشورهای اسلامی و حمایت از فلسطین و قبله اول مسلمانان همواره تأکید دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها