رئیس مجلس عمان:

مسلمانان استعدادها و نخبگانشان را به کشورهایشان بازگردانند

مسلمانان استعدادها و نخبگانشان را به کشورهایشان بازگردانند
سه شنبه 26 دی 1396 - 14:32

خالدبن هلال العولی خواستار این شد که کشورهای اسلامی با همکاری یکدیگر نخبگان و استعدادهایشان را به کشورهایشان بازگردانند.

العالم - آسیا

خالد بن هلال المعولی رئیس مجلس عمان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: نشست امروز در حالی برگزار می‌شود که امت اسلامی با مسائل زیادی روبرو هستند و این موضوع می‌طلبد ما برای رفع این مسائل و مشکلات به صورت گسترده تلاش کنیم.

وی بر لزوم حل چالش‌هایی که باعث ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی می‌شود تاکید کردو اظهار داشت: ما باید به آرمان‌های اسلامی پایبند باشیم تا ضمن عبور از این چالش‌ها بتوانیم ملت اسلامی را تقویت و متحد کنیم.

رئیس مجلس عمان اعتراض به انتقال پایتخت امریکا به قدس را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که باید بدان توجه شود و گفت: این انتقال باعث می‌شود مشکلات جدی برای فلسطین ایجاد شود به همین دلیل باید جلوی آن را گرفت.

خالد بن هلال العولی ادامه داد: ما باید با نهادهای بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل به صورت مستقیم ارتباط داشته باشیم تا بحث انتقال سفارت آمریکا به قدس را خنثی کنیم.

وی جنگ‌ها، پاکسازی نژادی و تقویت فقر را از مهمترین چالش‌های کشورهای اسلامی برشمرد که ادامه یافتن آن را باعث تضعیف جامعه اسلامی توصیف کرد.

رئیس مجلس عمان بر لزوم توجه به جوانان مسلمان تاکید کرد و ادامه داد: جوانان جوامع اسلامی اولین پایگاه برای دستیابی به اهداف هستند بنابراین باید به توسعه روحی و اخلاقی آنها برای ساختن جامعه توجه کرد.

خالد بن هلال العولی در پایان تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید تلاش کنند استعدادهایشان را که به دلیل مشکلات در کشورهای غربی پراکنده شده‌اند جمع‌آوری کرده و به سرزمین‌های خود بازگردانند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها