رئیس مجلس گینه بیسائو در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی:

پایتختی قدس برای اسرائیل ناقض معاهدات سازمان ملل است/ از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم

پایتختی قدس برای اسرائیل ناقض معاهدات سازمان ملل است/ از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم
سه شنبه 26 دی 1396 - 14:33

سیپریانو کاساما با بیان اینکه ما از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم گفت: از پروژه آمریکا در تغییر این توافق حمایت نخواهیم کرد.

العالم - آفریقا

سیپریانو کاساما رئیس مجلس گینه بیسائو امروز سه‌شنبه در  سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد درگذشت دریابانان ایرانی در نفتکش سانچی را تسلیت گفت و با خانواده‌های آنان همدردی کرد.

وی خواستار همت بیشتر کشورهای اسلامی برای تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی شد و گفت: در جلسات قبلی مباحثی در این زمینه به تصویب رسید و کنفرانس فعلی که در حال برگزاری است فرصت مناسبی محسوب می‌شود تا عملکرد خودمان را ارزیابی و تصمیمات جدید را اتخاذ کنیم.

کاساما با یادآوری اینکه امروز جهان با چالش‌های مهم و جدی روبرو است، مبارزه با تروریسم و بیگانه‌ستیزی را از جمله این چالش‌ها خواند و گفت: امت اسلام می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این چالش‌ها داشته باشد.

رئیس مجلس گینه بیسائو مساله فلسطین را یکی از موضوعات مهم در جهان اسلام خواند و اظهار داشتن: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تمامی آرمان‌های اسلامی و مصوبات ما در تناقض است.

«اعضای کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی به طور کامل تغییر سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را رد می‌کنند؛ این تصمیم در مغایرت کامل با تمامی معاهدات و قطعنامه 2248 سازمان ملل است.»

وی از کشورهای اسلامی خواست گام‌های جدی برای مقابله با تصمیم ترامپ بردارند.

رئیس مجلس گینه بیسائو خواستار این شد که یک دولت فلسطینی با پایتختی بیت‌المقدس شرقی تشکیل شود.

کاساما ضمن محکومیت اظهارات ترامپ درباره مهاجرین آفریقایی، این اظهارات را مشمئزکننده خواند.

وی به توافق هسته‌ای ایران با 1+5 نیز اشاره کرد و افزود: ما از این توافق حمایت می‌کنیم و از پروژه آمریکا در تغییر این توافق حمایت نخواهیم کرد.

رئیس مجلس گینه بیسائو با بیان اینکه همواره از توسعه و توفیق جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدل بهره می‌بریم.

«تحریم‌های ظالمانه‌ای که به جمهوری اسلامی ایران اعمال شد را محکوم می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر تمامی این تحریم‌ها برداشته شود.»

وی تاکید کرد: ایران در جهان جایگاه مسئولانه‌ای دارد و همواره به مسئولیت‌هایش عمل کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها