توضیحات ائتلاف «الفتح» عراق درباره علت جدایی از ائتلاف «نصرالعراق»

توضیحات ائتلاف «الفتح» عراق درباره علت جدایی از ائتلاف «نصرالعراق»
سه شنبه 26 دی 1396 - 17:10

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد دلیل جدایی‌اش از ائتلاف «نصرالعراق» اختلاف با نخست‌وزیر نبوده و آماده هم‌پیمانی با نخست‌وزیر ، پس از برگزاری انتخابات است.

العالم _ عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق توضیحاتی در خصوص جدایی از ائتلاف «نصرالعراق» ارائه داد.

 العامری اعلام کرد عقب‌نشینی از ائتلاف نصرالعراق به دلایل فنی بوده است نه آنگونه که شایع شده به دلیل اختلاف با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق.  

 هادی العامری در ادامه گفت : العبادی درباره شروط نامزدی برای دور بعدی نخست‌وزیری مطلقا صحبت نکرده است. روابط ما با العبادی برادرانه و صادقانه است و ما برای ائتلاف با او پس از انتخابات آماده‌ایم.

رئیس این ائتلاف ادامه داد دعوت از «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر، «نوری المالکی»  رئیس ائتلاف «دولت قانون» و «عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برای پیوستن به ائتلاف، با توافق و هماهنگی حیدر العبادی بوده است. می‌گویند ائتلاف فتح برای نخست‌وزیر شرط عدم مشارکت صدر و الحکیم را در این ائتلاف گذاشته، اما این کذب محض است.

یک منبع مطلع دوشنبه (دیروز) اعلام کرد سازمان بدر و «عصائب اهل‌الحق» از ائتلاف النصر به ریاست العبادی کنار کشیدند و ائتلاف «صادقون» وابسته به عصاب اهل‌الحق اعلام کرد دلیل این عقب‌نشینی را حضور برخی ائتلاف‌ها و شخصیت‌ها در ائتلاف النصر بوده است.

 ائتلاف «نصر العراق» به رهبری حیدر العبادی است که با فراکسیون «مستقلون» به رهبری «حسین الشهرستانی»، «تجمع عطاء» به رهبری «فالح الفیاض» و شماری از گروه‌های سنی نظیر «بیارق الخیر» در موصل به رهبری «خالد العبیدی» وزیر دفاع سابق، «معاهدون» به رهبری «عبد اللطیف الهمیم» رئیس دیوان اوقاف اهل سنت، «الوفاء» به رهبری «قاسم الفهداوی» وزیر برق و برخی گروه‌های کوچک و شخصیت‌های مستقل همپیمان شده است (جزئیات بیشتر).

پربیننده ترین خبرها