یونیسف: بیش از 11 میلیون کودک یمنی به کمکهای انسانی نیاز دارند

یونیسف: بیش از 11 میلیون کودک یمنی به کمکهای انسانی نیاز دارند
سه شنبه 26 دی 1396 - 19:38

یونیسف(صندوق کودکان ملل متحد) با برپایی کنفرانس مطبوعاتی در صنعا تاکید کرد که بیش از 3 میلیون کودک از ابتدای حملات ائتلاف سعودی علیه یمن به دنیا آمدند، این کودکان با خشونت، فقر، بیماری، کمبود مواد غذایی و دارو و نیز آب آشامیدنی و مشکلات آموزشی روبرو هستند.

العالم  _ یمن

در گزارش یونیسف که طی این کنفرانس ارائه شد، آمده است: نسلی از کودکان یمن با تبعات ویرانگر این تجاوزگری روبرو هستند و از پیامدهای روحی و جسمی آن تا دوره بلوغ رنج می کشند و شاید تبعات آن تا پایان زندگی دامن آنها را بگیرد.

طبق این گزارش، 5000 کودک با میانگین 5 کودک در روز از سال 2015 تاکنون کشته و یا زخمی شدند. و بیش از 11 میلیون کودک به کمکهای انسانی فوری نیاز دارند و یک میلیون و هشتصد کودک دچار سوء تغذیه شدید هستند و بیش از دو میلیون کودک از تحصیل محرومند. همچنین بیش از یک میلیون نفر به بیماری کولیرا و اسهال شدید مبتلا هستند که 25 درصد آنها کودک هستند.

این گزارش همچنین تاکید کرد که تعداد مدارس ویران شده به 256 مدرسه رسیده است این در حالی است که یمن قبل از تجاوزگری نیز از کشورهای فقیر جهان بود.

این کنفرانس از جامعه جهانی خواست تا هرچه سریعتر به این تجاوزگری پایان دهد و حمایت از کودکان و پایبندی به قوانین بین المللی انسانی برای حمایت از کودکان در هنگام وقوع جنگها را در اولویت قرار دهد. همچنین فراهم شدن زمینه ورود کمکها را خواستار شد.

210

پربیننده ترین خبرها