رييس جمهور جديد وارث بدهي ميلياردي رژيم مبارك

رييس جمهور جديد وارث بدهي ميلياردي رژيم مبارك
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 05:39

قاهره (العالم)- كارشناس مصري با اشاره به بدهي ميلياردي به جاي مانده از رژيم مبارك گفت: مهم ترين اولويت و مسووليت رئيس جمهوري جديد مصر بايد رونق بخشيدن به اقتصاد از طريق افزايش توليد و گسترش گردشگري باشد.

"خالد حنفي" عضو مركز مطالعات سياسي و حقوقي قاهره پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: رئيس جمهوري آينده مصر دراين مرحله با وضعيت اقتصادي دشواري روبرو خواهد بود ؛ چرا كه مشكلات اقتصادي زيادي از زمان رژيم سابق برجاي مانده است كه از جمله آن مي توان به بدهي هاي يك تريليون و 172 ميليارد جنيه مصري ( هر دلار آمريكا معادل 6 جنيه مصري است) اشاره كرد.

حنفي گفت: پرداخت اين بدهي ها جز با سرمايه گذاري هاي گسترده و توافق جامعه مصر درباره پيشرفت كشور ميسر نيست.

وي اظهار داشت: مسووليت رئيس جمهوري جديد مصر اين است كه خواسته هاي مردم به ويژه اقشار كشاورز و كارگر را برآورده كند.

حنفي افزود: از ديگر مسووليت ها و وظايف مهم رئيس جمهوري جديد مصر ، برقراري امنيت و ثبات است تا زمينه سرمايه گذاري و توسعه گردشگري در كشور را فراهم نمايد.
 
عضو مركز مطالعات سياسي و حقوقي قاهره گفت: رئيس جمهوري جديد مصر بايد براي همه اقشار و نه قشر و گروه خاصي تلاش كند و به افزايش توليد به ميزان دوبرابر بدهي هايي كه از زمان رژيم سابق باقي مانده است ،
اقدام كند.

حنفي با بيان اين كه مبارزه با فساد درمصر از جمله وظايف دستگاه قضايي است ، درباره وابسته بودن دستگاه قضايي به رئيس جمهوري مصر هشدار داد و افزود: وظيفه رئيس جمهور جديد اين است كه به تشكيل مجمع تدوين قانون اساسي كمك كند و با پارلمان براي صدور قوانيني تاثيرگذار همكاري نمايد.

عضو مركز مطالعات سياسي و حقوقي قاهره تصريح كرد: انقلاب 25 ژانويه، فرهنگ سياسي غني و شايسته اي را در مصري ها به وجود آورد؛ مصري هايي كه در زمان رژيم سابق از آن محروم بودند تا نتوانند بفهمند در كشورشان چه مي گذرد.

وي اظهار داشت: انقلاب 25 ژانويه و سرگوني رژيم ديكتاتوري حسني مبارك، ترس و سكوت مصري ها را درهم شكست.

حنفي خاطرنشان كرد: مصري ها با مشاركت در انتخابات پارلماني نظرات خود را براي اداره كشور اعمال كردند، و در اين مرحله با شركت در انتخابات رياست جمهوري تلاش مي كنند تا رئيس جمهوري را انتخاب كنند كه موفقيت هاي بسياري را براي جامعه مصر رقم بزند.

23-20:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها