آمریکا پرداخت کمک ۶۵ میلیون دلاری به آوارگان فلسطینی را قطع کرد

آمریکا پرداخت کمک ۶۵ میلیون دلاری به آوارگان فلسطینی را قطع کرد
چهارشنبه 27 دی 1396 - 09:35

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت واشنگتن فعلا از پرداخت ۶۵ میلیون دلار از کمک سالیانه خود به سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی خودداری می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی بالا گرفتن تنش میان کاخ‌سفید و تشکیلات خودگردان فسطینی بر سر یهودی‌‌سازی قدس از سوی «دونالد ترامپ»، آمریکا بیش از نیمی از کمک ۱۲۵ میلیون دلاری خود به آژانس ویژه سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی( اونروا) را متوقف کرد.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفته است برای اینکه نهادهای اساسی مانند مدارس و بیمارستان‌ها با کمبود بودجه مواجه نشوند، ۶۰ میلیون دلار کمک مالی پرداخت‌ می‌شود.

نائورت افزوده است که فعلا جلوی پرداخت ۶۵ میلیون دلار گرفته می‌شود، اما این مبلغ «قطع نشده‌ است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن قصد دارد برای تصمیم‌گیری نهایی «شاهد انجام اصلاحاتی باشد».

به گفته نائورت، تغییراتی هم در عملکرد، و هم بودجه آژانس سازمان ملل در امدادرسانی و کارآفرینی برای پناهجویان فلسطینی لازم است.

پیشتر، یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از «سه دیپلمات غربی» گزارش داده بود که مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار از کمک سالیانه آمریکا به اونروا که قرار بود نخستین روز ژانویه در اختیار این آژانس قرار گیرد، پرداخت نشده است.

این گزارش‌ها در پیوند با مجموعه‌ای از رخدادها منتشر شدند.

پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد واشنگتن از این پس قدس را به‌عنوان پایتخت "اسرائیل" به‌رسمیت می‌شناسد، تشکیلات فلسطینی نیز اعلام کرد دیگر ایالات متحده را شریکی برای مذاکرات صلح نمی‌داند.

221

پربیننده ترین خبرها