ایران، خروج پیکرهای جانباختگان از نفتکش سانچی را پیگیری می کند

ایران، خروج پیکرهای جانباختگان از نفتکش سانچی را پیگیری می کند
چهارشنبه 27 دی 1396 - 11:04

نماینده ویژه رییس جمهوری از پیگیری ایران برای خروج پیکرهای جانباختگان حادثه نفتکش سانچی خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

علی ربیعی، نماینده ویژه رییس جمهوری در حادثه نفتکش سانچی، به ایرنا گفته است، چینی ها می گویند به علت انتشار گازهای سمی نمی توانیم برای خروج پیکرها از نفتکش غرق شده، اقدام کنیم اما ایران این موضوع را دنبال می کند.

ربیعی می گوید بنابر اظهار نظرهای صورت گرفته، در حال حاضر، محل نفتکش غرق شده، به شدت سمی است و امکان رفتن به آنجا وجود ندارد، مگر این که سموم تخلیه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان پایان یافتن سموم منتشر شده و تثبیت شرایط، می گوید، تخلیه نفتکش سانچی از مواد سمی و تثبیت شرایط، زمانبر است، نمی توان چیزی را که الان علم هم نمی تواند پاسخ بدهد، مطرح کنیم.
وی درباره شناسایی پیکرهای یافت شده نیز بیان کرده است: شناسایی سه پیکر یافت شده از طریق آزمایش دی.ان.ای در حال انجام است که طول می کشد.
محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش نیز پیش از این گفته بود: از اولویت های اصلی ما خارج کردن پیکر جانباختگان نفتکش سانچی از اعماق دریا است.
گفته می شود عمق آب در منطقه ای که نفتکش غرق شده، حدود 100 تا 110 متر است که کار خارج کردن پیکرها را مشکل می کند.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که سرانجام پس از 9 روز حریق و به رغم تلاش های امدادگران برای مهار آتش، کشتی سانحه دیده غرق شد.

بررسی های کارشناسی در خصوص حادثه نفتکش سانچی با هدف تعیین علل بروز واقعه در دست اقدام است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها