نوبخت: رشد 8درصدی با وجود محدودیت منابع مالی دنبال می شود

نوبخت: رشد 8درصدی با وجود محدودیت منابع مالی دنبال می شود
چهارشنبه 27 دی 1396 - 11:13

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:سال آینده با وجود تمام محدودیت های منابع مالی رشد هشت درصدی اقتصاد دنبال می شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، «محمدباقر نوبخت» در آیین تکریم زحمات «احمد دوست‌حسینی» و معارفه «مرتضی شهیدزاده» رئیس سابق و جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی افزود: با استمرار مدیریت شایسته منابع، ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال آینده و برنامه ریزی برای تسریع در پروژه های نیمه تمام، کاری مشکل اما شدنی و دست یافتنی است.
معاون رئیس‌جمهوری با مهم دانستن امانت‌داری، صداقت، قانون‌گرایی و گره‌گشایی در انجام وظایف صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: در ایفای ماموریت های صندوق توسعه ملی در جهت پیشرفت امور ضمن توجه به مقتضیات و شرایط و همچنین حمایت همه جانبه از بخش های مختلف اقتصادی با استفاده بهینه از منابع صندوق، به‌طور همزمان باید با رعایت مقررات و قوانین از حیف و میل منابع کشور جلوگیری شود.
نوبخت همچنین با برشمردن ویژگی ها و توانایی های رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی برای وی و همکارانش در صندوق آرزوی توفیق کرد.
در این مراسم رئیس سابق صندوق توسعه ملی نیز گفت: صندوق توسعه ملی، ثروت ملی است و مدیران آن هم امانت‌دار منابع هستند و همه ما وظیفه داریم این منابع را به اضافه منافع آن به نسل‌های بعدی تحویل دهیم. 
«احمد دوست‌حسینی» افزود: شایسته است در تبدیل هدف کمی به کیفی این نکته حایز اهمیت را در نظر داشته باشیم که حداقل نرخ بازدهی صندوق، برابر با متوسط نرخ رشد متوسط جهانی باشد.
در جلسه روز شنبه گذشته (23 دی ماه) هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست «حسن روحانی» رییس جمهوری مطابق با اساسنامه صندوق توسعه ملی موضوع استعفای «احمد دوست حسینی» رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی بررسی و با آن موافقت شد. 
همچنین در این جلسه «مرتضی شهیدزاده» به عنوان رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها