در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان؛

لاریجانی: آمریکا در حال برهم زدن آرامش منطقه است/ربانی: روابط امنیتی دوجانبه باید افزایش یابد

لاریجانی: آمریکا در حال برهم زدن آرامش منطقه است/ربانی: روابط امنیتی دوجانبه باید افزایش یابد
چهارشنبه 27 دی 1396 - 11:21

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس سنای پاکستان با تاکید بر این که دو کشور دشمنان مشترکی دارند، گفت: روابط تهران - اسلام آباد باید مستحکم تر شود چرا که آمریکایی ها به دنبال بر هم زدن آرامش منطقه هستند و تروریسم نیز در حال گسترش است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی صبح چهارشنبه در دیدار رضا ربانی رییس مجلس سنای پاکستان ضمن تشکر از حضور وی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با شرکت کنندگان در این کنفرانس به شرایط حساس منطقه و تغییرات آن اشاره کردند و رییسان مجالس و هیات های شرکت کننده نیز درباره تحولات اخیر صحبت های مهمی بیان کردند.
وی با بیان این که دشمنان مشترکی داریم، اظهار داشت: در این میان روابط ما باید مستحکم تر شود چرا که آمریکایی ها به دنبال بر هم زدن آرامش منطقه هستند و تروریسم نیز در حال گسترش است.
رییس مجلس یادآور شد: برخی کشورها در منطقه بازی خورده اند، اکنون ایران و پاکستان باید بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر همکاری کنند، البته ارزیابی ها در ماه های اخیر نشان می دهد سطح روابط دو کشور افزایش یافته که این نشان دهنده حرکت در مسیری درست است.
لاریجانی همچنین افزایش همکاری های اقتصادی میان ایران و پاکستان را ضروری دانست و گفت: هنوز موانعی برای گسترش این همکاری ها وجود دارد که پاکستان باید آن را برطرف کند.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت پیشرفت روابط اقتصادی تصریح کرد: در حوزه روابط اقتصادی برخی مشکلات همچنان وجود دارد که آسیب زا خواهد بود لذا باید موانع برداشته شده تا همکاری ها گسترش یابد.
رییس مجلس شورای اسلامی به نشست اخیری که در پاکستان در این زمینه برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: گفت وگوها می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند که در این خصوص لازم است روابط امنیتی نیز افزایش یابد.
لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوستی با همسایگان و سایر کشورها صادق بوده و رهبر معظم انقلاب نیز همواره توصیه به افزایش روابط با پاکستان کرده اند.
آمریکا پاکستان را سپر بلای خود کرده است
رضا ربانی رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس گفت: در 6 ماه گذشته این دومین دیدار ما از ایران است که نشان دهنده گرمی و استحکام روابط میان دو ملت و دو دولت است، همچنین از شما تشکر می کنم که در دیدار با رهبری از ما یاد کردید.
وی با بیان این که بیانیه امروز این کنفرانس معنادار خواهد بود و روابط میان کشورها را مستحکم تر خواهد کرد اظهار داشت: امیدواریم بیانیه هایی که امروز تنظیم می شود در تقویت این اتحادیه تاثیر داشته باشد و همانند اتحادیه مجالس جهانی موثر واقع شود.
رییس مجلس سنای پاکستان با یادآوری انتخابات ماه فوریه در پاکستان افزود: از حمایت صمیمانه شما در زمان تصدی ریاست مجلس سنای پاکستان تشکر می کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم در حوزه پارلمانی همکاری بیشتری داشته باشیم.
ربانی با بیان این که آمریکا به علت شکست های اخیر خود در منطقه، پاکستان را سپر بلای خود کرده است، یادآور شد: در این زمینه بسیار هزینه داده ایم، حتی آمریکا به خاطر رای مثبت پاکستان به محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس، کمک های نظامی خود به ما را قطع کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط تاریخی ایران و پاکستان اشاره و خاطر نشان کرد: لازم است روابط امنیتی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی پیش از سفر خود به تهران جلسه ای با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد پاکستان داشتم و آنها اعلام کردند که در حال تلاش برای رفع موانع بانکی برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور هستند.

پربیننده ترین خبرها