ایستگاه فضایی چینی به زمین برخورد می‌کند

ایستگاه فضایی چینی به زمین برخورد می‌کند
چهارشنبه 27 دی 1396 - 12:11

تخمین های مختلف نشان می دهد ایستگاه فضایی سرگردان چینی تا سه ماه دیگر به زمین برخورد می کند و کشورهای ترکیه، اسپانیا، هند، یونان و بخشی از آمریکا مکان احتمالی فرود آن هستند.

العالم - گوناگون

به گزارش تلگراف، تخمین های دوباره محققان نشان می دهد ایستگاه فضایی چینی که چندی پیش در آسمان سرگردان شد، سه ماه آتی به زمین بر می گردد.

ایستگاه فضایی Tiangong-۱ که دور زمین مدار می زند، حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی است و احتمالا بین ماه های آوریل و مارس به زمین برخورد کند. البته بخش اعظم ایستگاه هنگام ورود به اتمسفر می سوزد اما ۱۰ تا ۴۰ درصد آن که حاوی مواد خطرناک است، به زمین می رسد. ازسوی دیگر طبق آمار سازمان فضایی چین، متوسط ارتفاع مدار Tiangong-۱ از ۲۸۹.۱ کیلومتر به ۲۸۱.۳ کیلومتر رسیده است.

بنیادهای فضایی  مختلفی سراسر جهان مشغول رصد این ایستگاه هستند. درهمین راستا در روزهای اخیر سه پیش بینی مختلف از زمان برخورد آن با زمین اعلام شده است.

محققان سازمان فضایی اروپا در پاریس نیز مسیر این ایستگاه را رصد می کنند. درهمین راستا ESA پیش بینی خود از زمان ورود ایستگاه به اتمسفر زمین را تغییر داده و آن را بین ۱۷ مارس تا ۲۱ آوریل اعلام کرده است. این یکی از دقیق ترین پیش بینی های موجود در این باره است.

از سوی دیگر وب سایت Satflare به طور آنلاین و سه بعدی مسیر ۱۵ هزار ماهواره را رصد می کند. طبق محاسبات این وب سایت احتمالا Tiangong-۱ در سه ماه آتی وارد اتمسفر زمین شود. شرکت آئرواسپیس در کالیفرنیا نیز پیش بینی می کند Tiangong-۱ در اواسط ماه مارس وارد اتمسفر زمین شود. البته ممکن است تاریخ دقیق آن دو هفته جا به جا شود.

از سوی دیگر هرچند مکان دقیق ایستگاه مشخص نیست اما ESA منطقه احتمالی فرود را تخمین زده است. طبق این تخمین کشورهای اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، یونان، هند و بخش هایی از آمریکا مکان احتمالی فرود ایستگاه فضایی چینی هستند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها