لاریجانی در نشست خبری:

کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی ظرفیت جمهوری اسلامی برای بسیاری از کشورها را به منصه ظهور گذاشت

کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی ظرفیت جمهوری اسلامی برای بسیاری از کشورها را به منصه ظهور گذاشت
چهارشنبه 27 دی 1396 - 19:52

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور چشمگیر کشورهای اسلامی ظرفیت جمهوری اسلامی را برای بسیاری از کشورها به منصه ظهور گذاشت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز پس از پایان سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست خبری خود طی سخنانی اظهارداشت: بین‌المجالس اسلامی از گذشته ساز و کاری داشت که بین پارلمان‌های کشورهای اسلامی اتحادیه‌ای به وجود آمد.

وی افزود: افتتاح این اتحادیه و تأسیس آن با جمهوری اسلامی ایران بود و هدف از تشکیل آن این بود که از ظرفیت‌های پارلمان‌های کشورهای اسلامی برای همبستگی بیشتر و ایجاد فضای مناسب‌تر برای ایجاد همکاری‌های اقتصادی و همچنین توجه به برخی چالش‌ها بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل این اتحادیه این بود که پارلمان‌های مختلف کشورهای اسلامی با همفکری از ظرفیت‌های موجود استفاده شود که هر سال به صورت طبیعی در یکی از کشورهای اسلامی این اجلاس برگزار می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این اتحادیه در ایران ساماندهی شد که بر این اساس امسال پارلمان‌های 43 کشور و 16 سازمان ناظر در این اجلاس حضور پیدا کردند که از این تعداد 30 رئیس پارلمان و نواب رئیس ومابقی در سطح رؤسای کمیسیون پارلمان‌های کشورها حضور داشتند.

وی ادامه داد: این حضور کشورهای اسلامی نشان می‌دهد ظرفیت جمهوری اسلامی برای بسیاری از کشورها قابل توجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای مهمی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای گفت‌وگوهای مختلف صورت گرفت، می‌تواند ارتباط اقتصادی خوبی میان کشورها به وجود آورده و آن را افزایش دهد چرا که یکی از کمیته‌های مهم این اتحادیه کمیته اقتصادی است که زمینه ارتباطات بیشتر اقتصادی را فراهم می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه این اتحادیه می‌تواند همگرایی کشورهای اسلامی را بیشتر کرده و مخاطرات بیشتر دیده شود، عنوان کرد: کشورهای شرکت کننده اهمیت جمهوری اسلامی را کاملاً حس می‌کردند که با این کشور مهم (ایران) و ملت بزرگ همراهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرصت خوبی را در اجلاس و از طریق گفت‌وگوها به وجود می‌آورد، گفت: این اجلاس می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین گسترش ارتباطات کمک شایانی کند که این موضوع قابل توجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بسیاری از کشورهای شرکت کننده در این اتحادیه پارلمان‌های بسیار قوی‌ای دارند که دولت‌ها را به سمت منافع متقابل سوق می‌دهد.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاری همه رسانه‌ها در پوشش اخبار این کنفرانس عنوان کرد که ما در این اتحادیه کمیته‌های مختلفی اعم از سیاسی، زنان و خانواده، حقوق بشر، محیط زیست داشتیم که در همه اینها رسانه‌ها نقش داشتند لذا حضور رسانه‌ها برای انعکاس مطلب بسیار خوب بود.

پربیننده ترین خبرها