استقبال از نامزدهای اسلامگرای انتخابات مصر

استقبال از نامزدهای اسلامگرای انتخابات مصر
پنج‌شنبه 4 خرداد 1391 - 13:49

العالم،قاهره – يکي از اعضاي برجسته حزب آزادي و عدالت مصر، گفت: مردم مصر با ديدگاهي انقلابي به پاي صندوق هاي راي رفته و به نامزدهاي اسلام گرا راي مي دهند.

"محمد سهیم فهمی" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه اسلام گرايان خواستار ايجاد مصری جديد هستند، پيش بيني كرد كه این کشور در سالهاي آينده به پيشرفتي بزرگ دست خواهد یافت.   

عضو ارشد حزب آزادی و عدالت گفت:رويدادهاي مصر از زمان انقلاب 25 ژانويه و افزايش آگاهي مردم باعث مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وي خاطر نشان كرد: همه پرسي قانون اساسي، انتخابات مجلس و انتخابات رياست جمهوري نشانه آن است كه مردم مصر با رويكرد اسلامي و تمايل به جريان هاي اسلام گرا براي تحقق منافعشان مي كوشند.

به گفته اين شخصيت حزبي مصري، جريان هاي اسلام گرا از جمله اخوان المسلمين و حزب آزادي و عدالت براي ساخت مصر جديد مي كوشند كه در آن انقلاب ، انقلابي اسلامي، ملي، دمكراتيك و قانوني باشد و قانون اساسي در آن حاکم شود.

فهمي يادآور شد: مردم مصر كه قبل و بعد از انقلاب با مشكلات زيادي مواجه شده اند، رييس جمهوري مي خواهند كه تقواي الهي پيشه كند، حافظ آزادي ها و كرامت مردم بوده و به ملت و مرجعيت اسلامي ملي آن كه در زمينه حقوق و وظايف هيچ فرقي ميان مسلمان و مسيحي قائل نيست، گرايش داشته باشد.     

وي گفت: ما دكتر محمد مرسي را به عنوان نامزد معرفي كرديم چون همه اين صفات را دارد، لذا پيش بيني مي كنيم مصر در 10 سال آينده يكي از كشورهاي پيشرفته از نظر اقتصادي، صنعتي، سياسي و اجتماعي باشد. 

05/24-14:36 

پربیننده ترین خبرها