وزیر خارجه سابق پاکستان:

آمریکا به دنبال اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه است

آمریکا به دنبال اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه است
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 10:46

وزیر خارجه سابق پاکستان اعلام کرد: آمریکا با هدف ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه در افغانستان حضور دارد.

العالم ـ آسیا

به گزارش جیو تی وی، «حنا ربانی» با اشاره به دلایل اصلی حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان گفت: من سخنان «جرج فراید من» را تایید می‌کنم، زیرا آمریکا با هدف تسلط بر ایران، چین و روسیه در افغانستان حضور دارد.

وزیر خارجه سابق پاکستان گفت: تنها هدف مقامات آمریکا ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه است تا در سایه تنش و مشکلات ایجاد شده بتوانند قدرت خود را توسعه دهند.

وی با مضحک دانستن توئیت ترامپ علیه کشورش گفت: اگر من وزیر خارجه کنونی پاکستان بودم هیچ توجهی به توئیت ترامپ نمی‌کردم، انسان باید بیش از این‌که به متن یک توئیت توجه کند به شخصی که توئیت را نوشته فکر کند.

ربانی تاکید کرد به عنوان شخصی که سال‌ها در نقطه اوج سیاست بوده‌ام می‌گویم که محدود دانستن پاکستان به کمک های مالی آمریکا اشتباه است و اسلام آباد قدرت‌مندتر از آن است که محتاج کمک‌های آمریکا باشد.

وی بیان کرد: ترامپ مدعی است که آمریکا بیش از 33 میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده ولی حقیقت این است که طی 17 سال آنها تنها 10 میلیارد دلار کمک مالی به اسلام آباد داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، نخستین وزیر خارجه زن پاکستان گفت: چین همیشه شریک استراتژیک ما بوده و سابقه همکاری ما صرفا به دوران حکومت حزب نواز شریف بر نمی‌گردد بلکه بیش از 40 سال است که ما باچین همکاری داریم.

حنا ربانی،سیاستمدار ارشد حزب مردم است که جوان‌ترین و نخستین زنی بود که عهده دار پست حساس وزرات خارجه پاکستان طی سال‌های 2011 تا 2013 بود.

پربیننده ترین خبرها