مقام روس: آمریکا باید بپذیرد دیگر یک قدرت جهانی نیست

مقام روس: آمریکا باید بپذیرد دیگر یک قدرت جهانی نیست
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 13:56

رهبر حزب لیبرال دموکراتیک روسیه گفت: واشنگتن نتوانسته به هیچ‌یک از اهداف سیاست خارجی دست یابد و اکنون باید بپذیرد که دیگر به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رهبر حزب لیبرال دموکراتیک روسیه و نماینده دومای دولتی و نامزد این حزب برای پست ریاست جمهوری این کشور، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «آمریکا موفق نشده است تا به اهداف جهانی خود در عرصه سیاست خارجی دست پیدا کند و اکنون دیگر زمان آن رسیده تا غرور خود را کنار گذاشته و این واقعیت را بپذیرد که این کشور دیگر یک قدرت منطقه‌ای است و به امور همان قاره آمریکا بپردازد».

ژیرینوفسکی در استدلال دیدگاه خود، با یادآوری اینکه به‌تازگی راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا منتشر شده و در آن روسیه و چین از جمله تهدیدات اصلی برای این کشور شناخته شده‌اند، توضیح داد: «قطعاً سیاست مستقل روسیه آنها را خشمگین کرده و در رابطه با چین هم همین‌طور است. آنها تلاش می‌کنند تا مسکو و پکن را به جان هم بیندازند، به‌عوض دوستی ما با یکدیگر تقویت شده است."

به گزارش تسنیم، وی گفت: "سیاستهای واشنگتن در رابطه با ایران که شریک راهبردی و متحد روسیه است نیز شکست خورده و هیچ نتیجه‌ای برای آنها نداشته است. آمریکا در رابطه با کره شمالی هم نتوانسته به هیچ کجا برسد، حتی در خصوص اتحادیه اروپا که متحد نزدیک واشنگتن به‌شمار می‌رود، هم روابط آنها به‌شدت تیره شده است، بنابراین کاملاً واضح است که ایالات متحده به هیچ‌یک از اهداف سیاست خارجی خود نرسیده است».

پربیننده ترین خبرها