سناتور آمریکایی: ترامپ مجاز به نگاه داشتن نیروهای نظامی آمریکا در سوریه نیست

سناتور آمریکایی: ترامپ مجاز به نگاه داشتن نیروهای نظامی آمریکا در سوریه نیست
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 23:14

عضو ارشد مجلس سنای آمریکا گفت که سیاست دولت این کشور برای نگاه داشتن نیروهای نظامی آمریکا در سوریه با قوانین کنگره مطابقت ندارد.

العالم ـ آمریکا

«بن کاردین»، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آن کشور برای نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در سوریه را خلاف قوانین فدرال دانست. 

طبق گزارش «واشنگتن‌اگزماینر»، سناتور «کاردین»، گفت: «در آستانه متعهد کردن نیروهای آمریکایی به یک جنگ ابدی دیگر قرار داریم.»

 «کاردین» این سخنان را برای انتقاد از کنفرانس خبری روز گذشته (چهارشنبه) «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد. تیلرسون در آن جلسه، رئوس کلی سیاست دولت ترامپ در سوریه را برای دوران بعد از داعش  ترسیم کرد. 

وزیر خارجه آمریکا گفت نیروهای آمریکایی برای «جلوگیری از ظهور مجدد داعش» و تلاش برای کاهش نفوذ ایران در سوریه، برای مدت نامعلوم به حضور نظامی خود در این کشور جنگ‌زده ادامه خواهند داد. 

به گزارش فارس، «کاردین»، روز پنجشنبه گفت سیاست جدید دولت ترامپ طبق قوانین کنگره مجاز نیست. 

وی گفت: «من عمیقاً از این بابت که دولت ترامپ، بدون مشورت با کنگره تغییری چشمگیر در سیاست آمریکا را اعلام کرد، متأسفم. دولت ترامپ، اجازه نگاه داشتن نیروهای نظامی آمریکا در سوریه بعد از شکست داعش را ندارد.»

پربیننده ترین خبرها