وزیر خارجه ترکیه: در «عفرین» سوریه مدخله نظامی خواهیم کرد

وزیر خارجه ترکیه: در «عفرین» سوریه مدخله نظامی خواهیم کرد
جمعه 29 دی 1396 - 02:41

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که با روسیه و ایران درباره اجازه دادن به هواپیماهای ترکیه برای شرکت در عملیات نظامی در عفرین واقع در شمال سوریه رایزنی کرده‏ایم.

العالم-ترکیه

به گزارش المیادین، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به درخواست آمریکا از ترکیه مبنی بر عدم مداخله نظامی در شهر عفرین اعلام کرد که «ما در عفرین مداخله نظامی خواهیم کرد و از روسیه انتظار نداریم که با آن مخالفت کند.»

چاووش اوغلو گفت: با روسیه و ایران درباره اجازه دادن به جنگنده های ترکیه برای شرکت در حمله نظامی به شهر عفرین استان حلب رایزنی کرده ایم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا از حمله به منطقه «عفرین» حلب واقع در شمال سوریه پرهیز و روی مقابله با داعش تمرکز کند.

ارتش ترکیه صبح امروز همزمان با تشدید درگیری‌ها بین عناصر تروریستی و «یگانهای دفاع مردمی» کُرد در اطراف شهر عفرین استان حلب، مواضع کردها در عفرین را هدف حملات توپخانه‌‏ای قرار داد.

توپخانه ارتش ترکیه پایگاه های کردهای سوریه را در محورهای «دیر بلوط»، «ایسکا»، «اعزاز» و روستاهای بیلونیه، ملاکیه و عین دقنه در شرق عفرین و محور سجیه در شمال عفرین و محور روستاهای مروانیه، کرزیله، شادیره و جلمه در شمال غرب عفرین هدف قرار دادند.

ترکیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق وابسته به کردهای سوریه را شاخه سوری «حزب کارگران کردستان» یا همان گروه تروریستی پ.ک.ک می‌داند.

شورای امنیت ملی ترکیه چهارشنبه شب در مورد تحولات اخیر در شمال سوریه تشکیل جلسه داد و در آن اقدام آمریکا در تشکیل نیروهای مرزی در شمال سوریه را محکوم کرد.

ترکیه همچنین خواستار جمع آوری فوری همه تسلیحاتی شد که آمریکا در اختیار کردهای سوریه گذاشته است.

شورای امنیت ملی ترکیه تشکیل ارتش کردی با حمایت آمریکا را محکوم کرد و گفت: اینکه متحد ترکیه در ناتو اقدام به تسلیح «تروریست‌ها» در شمال سوریه کرده، تأسف برانگیز است.

پربیننده ترین خبرها