بررسی جزئیات مذاکرات در نشست آتی مسکو

بررسی جزئیات مذاکرات در نشست آتی مسکو
جمعه 5 خرداد 1391 - 06:57

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر حق مسلم جمهوري اسلامي ايران براي غني سازي اورانيوم به عنوان عضو ان. پي. تي خاطر نشان كرد، در مذاكرات بغداد جزييات مطرح نشد، و رسيدگي به جزييات به كارشناسان و معاونان در نشست آتي موسکو واگذار شد.

"علي باقري" در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: دو طرف در اجلاس بغداد به موضوعات حساس نزديك شدند، به همين سبب نشست معاونان و كارشناسان در مسكو كه قرار است ماه بعد برگزار شود، مي تواند به دستيابي به نتيجه كمك كند.

وی افزود: در بغداد گامي موفقيت آميز برداشته شده است، كه مي تواند دو طرف را به دستيابي به نتيجه اي نهايي رهنمون کند.

علي باقري خاطرنشان کرد: طی دو روز جلسات مستمر و فشرده اي در بغداد برگزار شد كه شامل جلسات عمومي و جلساتي ميان آقای جليلي و خانم اشتون بود؛ در اين جلسات گفت و گوهايي جدي صورت گرفت و طرف مقابل، پيشنهادات و توضيحاتي ارائه كرد.

باقری خاطرنشان کرد: طرف ايراني نيز در این نشست پيشنهاداتي ارائه كرد؛ اما اين پيشنهادات نهايي نشده است به همين سبب كارشناسان و معاونان هيات هاي اعزامي بايد چارچوبي براي نتيجه نهايي ارائه كنند.

باقري تأکید كرد : دو طرف براي همكاري با يكديگر در مسائل هسته اي اعلام آمادگي كردند، و قرار شد موضوعات ديگري از جمله تامين نيازهاي هسته اي واقعي ايران را مورد بررسي قرار دهند، و معاونان و كارشناسان دو طرف جزييات اين مسائل را بررسي خواهند كرد.

24/05-22:28



پربیننده ترین خبرها