نیروهای دموکراتیک سوریه: با قدرت پاسخ حمله به شهر «عفرین» را خواهیم داد

نیروهای دموکراتیک سوریه: با قدرت پاسخ حمله به شهر «عفرین» را خواهیم داد
جمعه 29 دی 1396 - 14:41

تنش میان ترکیه و نیروهای کُرد حاضر در شمال سوریه بالا گرفته است، در واکنش به اظهارات وزیر دفاع ترکیه که حمله به عفرین را اجتناب ناپذیر عنوان کرده، نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کردند که پاسخ این حملات را خواهند داد.

العالم- سوریه 

«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که عملیات نظامی در عفرین را آغاز خواهند کرد؛ زیرا چاره و گزینه‌ای جز آن ندارند.

جانیکلی با بیان اینکه برای نابودی عناصر تروریستی در شمال سوریه (شبه‌نظامیان کُرد) گزینه‌ای جز آغاز عملیات نظامی وجود ندارد، تاکید کرد این عملیات در آینده‌ای نزدیک و بدون تاخیر آغاز خواهد شد.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، به این ظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه خبری العربیه، نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که به هر حمله ای که شهر عفرین را هدف قرار دهد، با قدرت پاسخ خواهند داد.

این گروه همچنین از حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به عفرین خبر دادند.

«عبدالکریم ساروخان» فعال کُرد سوریه در واکنش به رخدادهای اخیر شهر عفرین در استان حلب مدعی شد همان طور که در کوبانی داعش را مفتضحانه شکست دادند در عفرین هم تلفات ارتش ترکیه هزار برابر سخت از کوبانی خواهد بود.

ساروخان با اشاره به تحرکات اخیر ارتش ترکیه و آماده شدن برای حمله به کانتون عفرین در شمال غربی سوریه، اعلام کرد: «تاریخ ما پر از مبارزه و حماسه است... با روحیه قوی و اراده محکم در برابر تجاوزات ترکیه خواهیم ایستاد و بهتر است دنیا خوب بداند که هجوم ترکیه به عفرین پایانی خواهد بود بر وجود این کشور و از بین رفتن خط تندروی در منطقه»(جزئیات بیشتر).

در همین راستا، «سیبان حمو» فرمانده یگانهای مدافع خلق کُرد روز گذشته اعلام کرد که این یگانها قصد دارند با هر گونه حمله از سوی ترکیه به عفرین مقابله کنند.

حمو تأکید کرد که «یگانهای ما خواهند توانست منطقه را از گرفتاری‌های اردوغان پاک کنند. همان طور که توانستیم آن را از گروه تروریستی داعش پاک کنیم. جنگ در عفرین این گونه خواهد بود».

این فرمانده کُرد ادامه داد: «طرحهای خبیثانه اردوغان شکست خواهد خورد و این نقشه‌ها را به دستاوردهای بزرگی برای ملت‌های منطقه تبدیل خواهیم کرد».

وی اظهار داشت که ترکیه نمی‌تواند به عفرین حمله کند و در توضیح علت این مسئله اظهار داشت که همه قوانین بین المللی اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود که «بزودی از مقرهای تروریست‌ها یکی پس از دیگری در سوریه خلاص خواهیم شد» و عملیات ارتش ترکیه از منبج و عفرین آغاز خواهد شد.

منبج و عفرین در شمال سوریه، در کنترل یگان‌های مدافع خلق کُرد قرار دارد. این گروه رکن اصلی گروه نیروهای دموکراتیک سوریه است؛ گروهی که ترکیه آن را یک گروه تروریستی می‌داند اما مورد حمایت همه‌جانبه آمریکاست.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها