الجزیره: یک شرکت آمریکایی در بروز تنش میان قطر و همسایگانش دخالت دارد

الجزیره: یک شرکت آمریکایی در بروز تنش میان قطر و همسایگانش دخالت دارد
جمعه 29 دی 1396 - 15:56

شبکه الجزیره قطر از نقش یک شرکت تبلیغاتی آمریکایی در بروز بحران در روابط قطر با همسایگان خود در شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

العالم - آسیا

الجزیره روز جمعه به نقل از شبکه ان بی سی نیوز آمریکا ، گزارش داد ؛ شرکت تبلیغاتی «کمبریج آنالتیکا» که در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ فعال بود در مستنداتی که به وزارت دادگستری آمریکا ارائه داد اعتراف کرد، در سال 2017 بیش از 330 هزار دلار از امارات دریافت کرده است تا در شبکه های اجتماعی فیسبوک ، توئیتر و یوتیوب طرحی را دنبال کند که هدف آن ارتباط دادن قطر به تروریسم بوده است.

بر اساس این گزارش ، شرکت یاد شده همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، مطالبی در خصوص ارتباط قطر با تروریسم منتشر کرده است .

دادگستری آمریکا از شرکت کمبریج آنالتیکا درباره امکان دخالت روسیه در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ، تحقیق می کند.

عربستان ،امارات ، بحرین و مصر از 15 خرداد ماه گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و تمامی مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی خود را هم بستند.

مستند مورد ادعای کشورهای یاد شده انتشار سخنان امیر قطر در خبرگزاری رسمی این کشور بوده است . در مقابل قطر با رد این ادعا اعلام کرد که سایت این خبرگزاری فیلتر هک بود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها