سازمان ملل : 269 فلسطینی در سرزمین های اشغالی زخمی و چهار تن دیگر شهید شدند

سازمان ملل : 269 فلسطینی در سرزمین های اشغالی زخمی و چهار تن دیگر شهید شدند
جمعه 29 دی 1396 - 21:39

ایرنا - دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد (OCHA) روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که درگیری میان نظامیان صهیونیستی و مردم فلسطینی در دو هفته گذشته چهار شهید و 269 زخمی برجای گذاشت و 261 نفر نیز به دست نیروی امنیتی اشغالگران قدس بازداشت شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

در گزارش این سازمان بین المللی که آخرین تحولات سرزمین های اشغالی از دوم تا 15 دسامبر (11 تا 24 آذرماه 96) را پوشش می دهد، همچنین آمده است: در این درگیری ها 83 تن زخمی شدند.

این گزارش می افزاید: اشغالگران صهیونیست در این مدت یکصد و 76 عملیات بازرسی را در سراسر کرانه باختری انجام داده اند که در نتیجه 261 فلسطینی از جمله 22 کودک بازداشت شدند.

در پایان این گزارش آمده است: بیش از 23 هزار فلسطینی همچنان در صف انتظار هستند تا بتوانند از گذرگاه مرزی رفح با کشور مصر عبور کنند.

گذرگاه رفح از 11 سال پیش محل عبور ومرور حدود 2 میلیون فلسطینی است که در نوار غزه، تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.

سرزمین های اشغالی از 15 آذرماه که رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، صحنه درگیری میان فلسطینی های معترض و ارتش رژیم صهیونیستی است.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری در داخل آمریکا و در عرصه جهانی رو به رو شده است. 

پربیننده ترین خبرها