ربوده شدن 5 کارمند یک شرکت نفتی محلی در نیجریه

ربوده شدن 5 کارمند یک شرکت نفتی محلی در نیجریه
شنبه 30 دی 1396 - 06:12

منابع پلیس و مسئولان محلی نیجریه اعلام کردند که 5 کارمند شرکت نفتی صحرا روز جمعه توسط یک گروه مسلح در جنوب شرقی این کشور ربوده شدند.

العالم-نیجریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اندریو انیاماکا سخنگوی پلیس ایالت دلتا اعلام کرد که این حمله در منطقه آجوکی در حد فاصل دو استان دلتا و ادو روی داد.

این منبع افزود: در حال حاضر اطلاعات و جزئیات چندانی درباره این آدم ربایی موجود نیست، اما نیروهای ارتش در منطقه مستقر شده اند و با نیروهای پلیس برای آزادسازی گروگانها تلاش می کنند. وی به هویت افراد ربوده شده اشاره ای نکرد.

نزدیک به هفتاد درصد از درآمدهای نیجریه که اولین اقتصاد آفریقا محسوب می شود، از محل فروش نفت تولیدی در دلتای نیجر حاصل می شود اما ساکنان این منطقه می گویند از درآمدهای حاصل از  ذخایر نفت در سرزمینشان محروم هستند و این احساس محرومیت عامل اصلی  بیشتر حملات و خرابکاریها در تاسیسات نفتی نیجریه است.

طبق اعلام وزارت نفت نیجریه ، صنعت نفت و گاز این کشور در سالهای اخیر با انبوهی از چالشها و مشکلات به ویژه تشدید حملات و فعالیت های خرابکارانه گروههای مسلح در منطقه نفت خیز دلتای نیجر روبرو شده است به همین علت دولت تلاش می کند برای تقویت صنعت نفت و گاز خود در پنج سال آینده ده میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند.

در سالهای اخیر گروههای ناراضی متعددی برای فشار بر دولت نیجریه به منظور گرفتن امتیاز در بهره برداریهای نفتی، تاسیسات و مراکز نفتی منطقه دلتای نیجر را هدف حملات خود قرار داده اند. شرکت ملی نفت نیجریه و چند شرکت چندملیتی بزرگ از قبیل شل، شورون، اکسون و انی ایتالیا در این منطقه نفت خیز نیجریه تاسیسات نفتی دارند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها