افشای جزئیات طرح ترور عضو حماس در لبنان/ «موساد» پشت پرده ترور

افشای جزئیات طرح ترور عضو حماس در لبنان/ «موساد» پشت پرده ترور
شنبه 30 دی 1396 - 11:03

سازمان اطلاعات لبنان در تحقیقات ترور یک عضو حماس در جنوب این کشور، موفق شد سرکرده عملیات را شناسایی کند. تحقیقات نشان داد سازمان موساد رژیم صهیونیستی در پشت این ترور است.

العالم _ لبنان

شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان در مدت کوتاهی موفق شد چگونگی انجام عملیات ترور در شهر «صیدا» در روز یکشنبه هفته گذشته سازمان جاسوسی توسط اطلاعات رژیم صهیونیستی را کشف کند؛ تروری که هدف آن «محمد حمدان» (ابوحمزه) از اعضای حماس بود و وی از آن جان سالم به در برد.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، محمد حمدان به جای اینکه در داخل خودرویش بنشیند و آن را روشن کند در حالی که خارج از خودرو بود دست خود را به داخل خودرو آورد و با سوییچ آن را روشن کرد و بلافاصله به سمت صندوق عقب رفت؛ بمبی که در زیر خودرو و صندلی راننده کار گذاشته شده بود منفجر شد و حمدان از ناحیه پا زخمی شد؛ درواقع همین شیوه روشن کردن خودرو باعث شد حمدان از این ترور جان سالم به در برد.

دستگاه امنیتی لبنان بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کرد و سرنخ‌ها به شخصی به نام «احمد بَیْتیّة» (38 ساله) از طرابلس رسید که گروهی را برای اجرای این عملیات رهبری می‌کرده است. بیتیه هیچ سوءپیشینه‌ای در پرونده خود ندارد، در زمینه تجارت کار می‌کند و بین لبنان و هلند در رفت و آمد است.

او در 9 ژانویه از طریق فردگاه بیروت وارد لبنان شد و از طریق اینترنت آپارتمانی به مدت یک هفته اجاره کرد. وی به همراه تیمش که ماموریت کشیک منزل حمدان را داشتند، بیشتر از یک بار به صیدا آمدند. بر اساس اطلاعات کشف شده، بیتیه و تیمش در 14 ژانویه به صیدا  آمدند و در ساعت سه و نیم بامداد بمب مذکور را در زیر خودرو حمدان کار گذاشتند. آنها سپس از محل متواری و در ساعت هفت و نیم بازگشتند و منتظر خروج حمدان از منزل شدند. به محض منفجر شدن بمب محل را ترک و به بیروت بازگشتند.

 بر اساس این گزارش، ادامه سرنخ‌ها، تیم تحقیقات را به فرودگاه «رفیق الحریری» رساند و مشخص شد بیتیه لبنان را به مقصد آمستردام ترک کرده است. اطلاعات لبنان منزل بیتیه در طرابلس را تفتیش و برخی از اعضای خانواده وی را مورد بازجویی قرار داد و اسناد کشف و ضبط شد.

هم‌اکنون یک نفر در این رابطه بازداشت است اما اطلاعات لبنان هویت وی را تا مشخص شدن بقیه ماجرا فاش نکرده است. «الاخبار» در پایان اعلام کرد تحقیقات انجام شده طی شش روز گذشته نشان می‌دهد بیتیه و تیمش برای سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) کار می‌کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها