در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کوبا؛

روحانی: ایران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح مخالف است

روحانی: ایران با تحریم به عنوان ابزار ناصحیح مخالف است
شنبه 30 دی 1396 - 12:51

رئیس جمهوری در دیدار سفیر جدید کوبا با تاکید بر این که تهران با تحریم به عنوان ابراز ناصحیح و کهنه مخالف است، خاطرنشان کرد، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران- هاوانا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بویژه در بخش علمی و انرژی وجود دارد که باید این ظرفیت ها را به نفع دو ملت فعال کرد.

 

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه پس از دریافت استوارنامه الکسیس باندریچ وگا سفیر جدید کوبا با اشاره به اینکه روابط تهران با هاوانا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بسیار خوب جریان دارد، گفت: ایران و کوبا پس از دوران انقلاب خود با توطئه های مشترکی مواجه بودندو بدون شک در میان تاریخ انقلاب‌های جهان نام امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مسلمان انقلابی و فیدل کاسترو به عنوان یکی از رهبران انقلابی در تاریخ ثبت شده است.
رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و کوبا دو کشور انقلابی با روابطی در سطح بسیار خوب هستند، اظهار داشت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با دولت کوبا است و این راه را ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور است، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تهران- هاوانا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بویژه در بخش علمی و انرژی وجود دارد که باید این ظرفیت ها را به نفع دو ملت فعال کرد.
روحانی با تأکید بر اینکه تهران با تحریم به عنوان ابراز ناصحیح و کهنه مخالف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت های مستقل و از جمله کوبا مخالف است.
«الکسیس باندریچ وگا» سفیر جدید کوبا نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور، از نقش مؤثر تهران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان تجلیل کرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در روابط خارجی کوبا دارد و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با ایران در همه زمینه‌های اقتصادی همپای روابط سیاسی خود توسعه داده و روابط خود را روز به روز ارتقاء دهیم.
سفیر جدید کوبا تصریح کرد: کوبا معتقد است برقراری روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین ابزار برای مقابله با تحریم‌های غیرمنصفانه علیه دو کشور است و در این برهه که ایالات متحده با زورمداری قصد دارد نظرات خود را بر دنیا تحمیل کند، توسعه روزافزون کشورهای مستقل و آزادیخواهی مثل ایران و کوبا می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها