اهمیت مجلس جدید سوریه در حل بحران

اهمیت مجلس جدید سوریه در حل بحران
جمعه 5 خرداد 1391 - 16:54

العالم، دمشق - سوگند نمايندگان در مجلس جديد سوريه که کار خود را از هفتم ماه مي آغاز کرده اند، خوني تازه در رگ هاي سوريه جاري ساخته با توجه به پيامدهاي منفي بحران بر اوضاع امنيتي و اقتصادي، نگاه همه سوري ها به نقش مجلس براي حل اين بحران دوخته شده است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه العالم، نمايندگان مجلس سوريه با تأکید بر اهميت نقش مجلس جديد براي اصلاح کشور و مقابله با توطئه جهاني عليه این کشور، تاكيد كردند كه دور تازه مجلس با دوره هاي قبلي متفاوت است. 

"شريف شحاده" نماينده مستقل مجلس سوريه به خبرنگار العالم گفت: ما نمايندگان مردمي هستيم كه بحران آنان را خسته كرده و مي خواهند این بحران از طريق مجلس حل شود.

"وليد الزعبي" نماينده مجلس سوریه از حزب كمونيست هم به خبرنگار العالم گفت: ديگر چيزي به نام منافع شخصي مطرح نيست، در زمان حاضر كه سوريه در معرض توطئه بزرگ جهاني قرار دارد منافع ملی از همه بالاتر است، و اگر نيروهاي داخلي و مردم با يكديگر همسو نشوند موفق به حل مشكلات نخواهيم شد.

در اين ميان با توجه به قانون اساسي جديد و قوانين احزاب و انتخابات كه مدتي قبل در چارچوب روند اصلاح امور کشور تصويب شد، چهره هايي از مخالفان هم به مجلس راه يافتند كه به رغم انتقاداتشان، در روند سياسي سوريه شركت كرده اند.

"علي حيدر" نماينده مجلس از حزب "قومی" سوريه (مخالف) به خبرنگار العالم گفت: به تلاشها برای اصلاح اشتباهات گذشته، و اعطاي نقشی تازه به مجلس مبارزه و تلاش مي كنيم.

"قدري جميل" هم از حزب اراده مردمي با اشاره به تلاش براي اجراي مفاد قانون اساسي جديد، گفت: بحران اقتصادي كه مردم را به ستوه آورده موضوعي بسيار خطرناك و مهم است، و بايد در سريع ترين زمان ممكن، حل شود.

مجلس جديد که 10 درصد نمایندگان آن زن هستند، اولين نشست خود را در هفتم مه با حضور 209 نفر از مجموع 250 نماينده برگزار كرد.

در نشست افتتاحيه مجلس، رييس، نايب رييس و کمیسیون هاي نظارت بر موسسات دولتي، قانونگذاري و سياست گذاري نظام انتخاب شدند.

04/25-00:19



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها