تظاهرات صدها هزار آمریکایی علیه سیاست‌های ترامپ + تصاویر

تظاهرات صدها هزار آمریکایی علیه سیاست‌های ترامپ + تصاویر
يکشنبه 1 بهمن 1396 - 11:02

با آغاز دومین سال از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، صدها هزار زن به همراه مردان حامی حقوق زنان در سراسر آمریکا علیه سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات برپا کردند.

العالم _ آمریکا

صدها هزار زن به همراه مردان حامی حقوق زنان روز شنبه برای دومین روز از تظاهرات زنان علیه «دونالد ترامپ» در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی برپا کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این تظاهرات هماهنگ در واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو و حدود 250 شهر آمریکا برگزار شد و معترضان سیاست‌های ترامپ علیه زنان را محکوم کردند.

تظاهرات دیگری نیز علیه ترامپ در شهرهای کشورهای خارج از آمریکا نیز برگزار شد.

معترضان آمریکایی از رأی‌دهندگان آمریکا درخواست کردند که در انتخابات ماه نوامبر کنگره شرکت کنند.

یکی از معترضانی که در تظاهرات شهر لس‌آنجلس شرکت کرده بود، گفت: «رأی شما قدرتمندترین ابزاری است که در اختیار دارید. هر کس که واجد شرایط است، باید رأی دهد».

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نیز در این خصوص گزارش کرد که معترضان خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا شدند و در عوض ترامپ در یک پیام توییتری در واکنش به این اعتراضات نوشت: «همه جای کشور بزرگ ما، هوای مطبوعی است. یک روز عالی برای راهپیمایی تمامی زنان».

بسیاری از معترضان از این نوع واکنش ترامپ به راهپیمایی گسترده به خشم آمدند و بسیاری را ناامید کرد.

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرد که سال گذشته، همزمان با اولین روز کاری ترامپ، میلیون‌ها نفر در بسیاری از شهرهای آمریکا تظاهرات کردند که یکی از بزرگترین اعتراضات تاریخ آمریکا را رقم زد.

معترضان بیشتر سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجران و نابرابری حقوق زنان و مردان را هدف قرار دادند.

مسئله آزار جنسی زنان نیز یکی از موضوعاتی بود که در اعتراضات سراسری در آمریکا به آن توجه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها