با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر؛

سید عمار الحکیم: انتخابات امسال عراق به اندازه انتخابات 2005 مهم است

سید عمار الحکیم: انتخابات امسال عراق به اندازه انتخابات 2005 مهم است
يکشنبه 1 بهمن 1396 - 13:33

رئیس فراکسیون پارلمانی «ائتلاف ملی» عراق در دیدار با هیأت رسانه‌ای کویت، تاکید کرد که انتخابات امسال در کشور سرنوشت‌ساز است و اهمیت آن کمتر از انتخابات سال 2005 نیست.

العالم - عراق

 «سید عمار الحکیم» رئیس فراکسیون پارلمانی «ائتلاف ملی» (التحالف الوطنی)، در استقبال از شماری از اصحاب رسانه‌های کویتی و «موید اللامی» رئیس اتحادیه خبرنگاران عراقی از مواضع دولت و ملت کویت در قبال عراق و ایستادن در کنار ملت این کشور، تقدیر کرد و گفت: از دولت کویت و تلاش‌هایش در کنفرانس کمک به بازسازی عراق تشکر می‌کنیم. قرار است این کنفرانس ماه آینده در کویت برگزار شود.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی رئیس ائتلاف ملی که نسخه‌ای از آن در «الفرات» منتشر شد، آمده است:  این کنفرانس بیانگر تلاش برادران کویتی برای تعمیق و تداوم روابط میان دو کشور است. ما نیز به توانایی عراقی‌ها برای غافلگیر کردن جهانیان با تحقق پیروزی بزرگ با ساختن کشوری که تمام شهروندانش بدون هیچ تبعیضی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اطمینان داریم. تا این پیروزی مکمل پیروزی‌های نظامی، اجتماعی و سیاسی پیشین باشد.

 سید عمار الحکیم درباره انتخابات آتی پارلمانی کشور بار دیگر تاکید کرد: این انتخابات باید در موعد مقرر برگزار شود و یک انتخابات سرنوشت‌ساز است زیرا طی آن عراق از مرحله برقراری دموکراسی به مرحله تثبیت و تقویت آن و از حالت بی ثباتی به حالت ثبات می‌رسد. به همین دلیل اهمیت آن کمتر از انتخابات سال 2005 نیست.

وی در ادامه درباره تشکیل‌ ائتلاف‌های متعدد انتخاباتی ابراز خوشبینی کرد و گفت که این ائتلاف‌ها ملی و فرامذهبی و فراقومی هستند.

حکیم درباره تاسیس جریان ملی حکمت نیز گفت: این جریان در پاسخ به نیازهای مرحله کنونی تشکیل شد و جریانی ملی است که گروه‌های مختلف عراقی در کنگره تاسیسی آن مشارکت داشتند.

وی با تاکید بر جایگاه جوانان و زنان در این جریان، تاکید کرد که جریان ملی حکمت، دیدگاه روشنی درباره تشکیل دولت دارد و تلاش می‌کند آن را از طریق برنامه‌های انتخاباتی‌اش اجرایی کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها