مردم مصر: به "شفیق" رأی ندادیم!

مردم مصر: به
شنبه 6 خرداد 1391 - 13:24

مردم استان "الغربيه" مصر پس از اعلام رأي بالاي "احمد شفيق" نامزد انتخابات رياست جمهوري و آخرين نخست وزير دوران "حسني مبارک" ديکتاتور مخلوع، تظاهراتي گسترده را در اين استان برگزار کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مردم استان الغربیه ابتدا با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز مقابل ستاد تبلیغاتی "احمد شفیق" تظاهراتی گسترده را تا ساختمان استانداری برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با اعلام خشم خود از خبرهای منتشر شده در خصوص راهیابی شفیق به دور دوم انتخابات، تأکید کردند که شمار آرای اختصاص داده شده به احمد شفیق در این استان درست نیست.

مردم معترض استان الغربیه در این تظاهرات با سردادن شعارهایی ضد شورای نظامی حاکم، احمد شفیق را تصویری از حسنی مبارک دانسته و تأکید کردند که انتخاب او به معنای بازگشت انقلاب به نقطه صفر است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تأکید کردند که اجازه نمی دهند شورای نظامی فرد دیگری را جایگزین مبارک کند.

پایگاه الوطن به نقل از "خالد الدویک" فعال سیاسی مصری نوشت: انقلابیون مصر تا زمانی که شفیق کاملا برکنار نشود آرام نمی نشینند .. این مردم هستند که حرف آخر را می زنند و خودشان شفیق را برکنار می کنند.

از سوی دیگر برخی فعالان مصری در شبکه های اجتماعی اینترنتی از تظاهرات گسترده مردم در استان "اسکندریه" خبر دادند.

مردم استان اسکندریه که "حمدین صباحی" در آن بیشترین رأی را کسب کرده بود، با محکوم کردن حضور احمد شفیق در این انتخابات، خواستار آغاز تحقیقات در خصوص پرونده های فساد وی شدند.

تظاهرکنندگان تأکید کردند که نمی خواهند رییس جمهوری آنها "سابقه دار" باشد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها