مشاور سیاسی اسد: تجاوز ترکیه به عفرین با حمایت آمریکا انجام شد

مشاور سیاسی اسد: تجاوز ترکیه به عفرین با حمایت آمریکا انجام شد
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 08:17

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت که تجاوز ترکیه به عفرین بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان پذیر نبود.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان یکشنبه شب در دیدار با هیاتی از وزارت خارجه چین افزود: تجاوز ترکیه تکمیل کننده تصمیم آمریکا برای تشکیل نیروهای غیر قانونی در مرزهای سوریه است.
وی ادامه داد: هدف آمریکا از این اقدامات، طولانی کردن زمان جنگ و بستن مسیر حل و فصل سیاسی بحران و سرکوب پایداری سوریه است.
مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: تصمیم آمریکا برای تشکیل گروه های مسلح متشکل از 30 هزار مزدور برای استقرار در مناطق مرزی سوریه با عراق و ترکیه محکوم است و با هدف قطع ارتباط میان سوریه، عراق و ایجاد مکانی امن برای مخالفان انجام می شود.
وی تصریح کرد: این گروه ها غیرقانونی و اشغالگرند زیرا بدون موافقت سوریه درخاک این کشور حضور دارند. 
شعبان گفت: سوریه با تمام اقدامات تجزیه طلبانه مخالف بوده و هدفش ایجاد حل و فصل فراگیر است تا بتواند منافع ملت خود را تامین کند.
شعبان افزود: حکومت سوریه خواستار نقش آفرینی کشورهای دوست مانند چین، روسیه و ایران در مرحله بازسازی کشور است و به نبرد خود با تروریست ها تا زمان نابودی تمامی آنان و بازگرداندن زندگی طبیعی و امنیت و ثبات به تمام مناطق سوریه ادامه می دهد.
معاون مدیر کل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه چین نیز بر آمادگی کشورش برای همکاری با سوریه در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و راهبردی به ویژه در مرحله بازسازی تاکید کرد.
'فونگ بیائو' گفت: چین در جنگ با تروریسم درکنار سوریه است و از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی مخالفت با هرتلاشی برای تقسیم این کشور دفاع می کند.
وی از علاقه مندی چین به شرکت فعال در کنفرانس گفت و گوهای سوری – سوری در شهر سوچی روسیه خبرداد.

پربیننده ترین خبرها