سی ان ان گزارش داد:

علت نبود توافق میان دمکرات ها و جمهوریخواهان/رفع تعطیلی دولت فدرال شاید وقتی دیگر

علت نبود توافق میان دمکرات ها و جمهوریخواهان/رفع تعطیلی دولت فدرال شاید وقتی دیگر
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 12:16

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: درحالی تعطیلی دولت فدرال آمریکا وارد سومین روز خود شد که دلیل نرسیدن به یک توافق بین سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات ها، نبود اعتماد است و جمهوریخواهان نیز نمی دانند شخص رئیس جمهوری آمریکا در چه موضعی قرار دارد.

العالم ـ آمریکا

سی ان ان گزارش داد: دمکرات ها به جمهوریخواهان اعتماد ندارند و خود جمهوریخواهان نیز دقیقا نمی دانند شخص رئیس جمهوری آمریکا چه موضعی دارد چرا که وی نظر خود را تغییر می دهد.
'کارولین هلدمن'(Caroline Heldman)استراتژیست دمکرات درباره تعطیلی دولت فدرال آمریکا که به دلیل اختلاف جمهوریخواهان و دمکرات ها در سنا از جمعه شب گذشته برابر با 29 دی ماه آغاز شده است به سی ان ان گفت: اختلاف اساسی بین دو حزب وجود دارد، ازیک طرف قانون'داکا' است که بنابرآمارها از هر 10 آمریکایی 9 نفر از آن حمایت می کند و جمهوریخواهان و شخص رئیس جمهوری ساخت دیوار را به آن پیوند می زنند که دراین مورد از هر 10 آمریکایی تنها 3 نفر از این موضوع حمایت می کنند.
هلدمن که به گفته سی ان ان دانشیار 'کالج اکسیدنتال' (Occidental College) کالیفرنیا است، درادامه گفت: اختلاف بین دو حزب عمیق است و امیدوارم که هرچه زودتر تعطیلی دولت فدرال خاتمه یابد اما اگر اختلاف ها عمیق تر شود آنگاه وضعیت طولانی تر خواهد شد و این مالیات دهندگان آمریکایی هستند که خسران می بینند.
درهمین حال سی ان ان به اظهارات 'جف فلک' (Jeff Flake) سناتور جمهوریخواه از ایالت آریزونا که درباره اختلاف های حزبی و تعطیلی دولت فدرال با این شبکه تلویزیونی صحبت کرده بود اشاره کرد، فلک درباره حصول توافقی بین دمکرات ها و جمهوریخواهان برسر پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال گفت: فکر نمی کنم، امیدوارم که به توافقی دست یابند، اما تردید دارم.
در ادامه هلدمن به سی ان ان گفت: تنها فردی که می تواند وضعیت را از این شرایط خارج کند، شخص رئیس جمهوری آمریکا است.
سی ان ان گزارش داد: انتظار می رود دمکرات ها و جمهوریخواهان روز دوشنبه بار دیگر جلسه رای گیری دراین زمینه در صحن سنای آمریکا داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در حالیکه هزاران نفر از کارمندان دولت آمریکا در مرخصی اجباری به سر می برند، تعطیلی دولت این کشور وارد روز سوم شد.
یکی از موارد اختلافی که به مذاکرات در مورد لایحه بودجه راه یافته، سرنوشت آن دسته از پناهجویان غیرقانونی موسوم به «رویاپردازان» است که در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند. قانون داکا برای حفاظت از این پناهجویان در سال 2012 به فرمان رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصویب شد؛ اما ترامپ قصد دارد این قانون را لغو و طرح دیگری جایگزین کند. این مساله نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را که در آستانه اخراج از آمریکا قرار گرفته اند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.
طرح اضطراری اختصاص بودجه کوتاه مدت برای ادامه کار دولت فدرال آمریکا تا 16 فوریه برابر با 27 بهمن ماه، جمعه شب(29 دی ماه)در پی اختلاف دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در سنا بر سر موضوع مهاجرت، به تصویب نرسید. تصویب این طرح نیازمند 60 رای در سنا بود.
کاخ سفید، بلافاصله به دنبال تعطیل شدن دولت فدرال، آن را متوجه دمکرات ها دانست و آن را 'تعطیلی شومر' خواند.'سارا سندرز' سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دمکرات های سنا عامل 'تعطیلی شومر' هستند، امشب دمکرات ها سیاست را بر امنیت ملی، خانواده نظامیان آمریکایی، کودکان آسیب پذیر و توانایی های کشور جهت خدمت به تمام آمریکایی ها، مقدم شمرده اند.
'چاک شومر' سناتور دمکرات ایالت نیویورک و رهبر اقلیت دمکرات در سنا درپاسخ به این اتهام درصحن این مجلس گفت: تمام تقصیرها را باید بر شانه های رئیس جمهوری ترامپ گذاشت و آن را «تعطیلی ترامپ» نامید.
کنگره با وجود شروع سال مالی 2018، برای چهارمین بار از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر ماه)، تصویب بودجه کوتاه مدت را برای ادامه کار دولت همزمان با کار بر روی لایحه نهایی بودجه، در دست بررسی قرار داد؛ اما مذاکرات در نتیجه بالا گرفتن اختلاف برسر مسائل مهاجرتی، به بن بست رسید.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بامداد روز 20 ژانویه برابر با نخستین سالگرد حضور در کاخ سفید ، در توئیتی ، دمکرات ها را مقصر این تعطیلی دانست و هشتگ 'تعطیلی دمکرات' (#DemocratShutdown) را به راه انداخت.
مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته برابر با 28 دی ماه با 230 رای موافق دربرابر 197 رای مخالف، یک طرح بودجه اضطراری برای ادامه کار دولت آمریکا تا 16 فوریه (27 بهمن) را تصویب کرد که دمکرات های سنا از آن به عنوان اهرم فشار برای تحقق مطالبات خود استفاده کردند و آن را در این مجلس تصویب نکردند.
آخرین بار، دولت آمریکا در سال 2013 برای مدت 16 روز به تعطیلی کشیده شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها