قتل کودکان سوری برای توجیه دخالت خارجی

قتل کودکان سوری برای توجیه دخالت خارجی
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 06:38

گروه هاي تروريستي و مسلح در ادامه تلاشهاي خود براي متهم کردن نظام سوريه به قتل مردم و وارانه جلوه دادن واقعيت ها، جهت توجيه دخالت خارجي در آستانه جلسه شوراي امنيت و سفر کوفي عنان نماينده سازمان ملل متحد به اين کشور، دست به جنايت هولناک ديگري زدند و ده ها شهروند و چندين کودک را به خاک و خون کشيدند.

 

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رئیس هیأت ناظران بین المللی در سوریه "ژنرال رابرت مود" با تأیید کشته شدن بیش از 90 نفر در حمله به منطقه "الحوله" در حمص، آن را یکی از خونبارترین حملات از آغاز اعلام آتش بس در این کشور دانست.

ژنرال مود گفت: ناظران جسد 32 کودک را دیدند که سن آنها کمتر از 10 سال است.

وی با خودداری از معرفی مسئول این جنایت هولناک، تأکید کرد که هیأت ناظران باید قبل از هر چیز گزارش خود را درباره این حادثه تکمیل کند.

بر اساس اعلام مسئولان سوری از آغاز طرح کوفی عنان فرستاده سازمان ملل متحد و اعلام آتش بس در سوریه،  مخالفان مسلح و تروریست تا کنون هزاران بار این توافقنامه را نقض کرده اند.

 مسئولان سوری همه این موارد را به صورت مستند ثبت کرده و به ناظران بین المللی ارایه کرده اند.

تحرکات دوباره برای رسمیت بخشیدن به دخالت خارجی

پس از وقوع جنایت شهر "الحوله" انگلیس خواستار نشست فوری شورای امنیت شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به سوریه نیز این جنایت در سوریه را محکوم کردند. "مارتین نسیرکی" سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: "بان کی مون" و "کوفی عنان" به شدت قتل مردان، زنان و کودکان را محکوم می کنند.

نسیرکی افزود: این جنایت وحشیانه نقض شدید  قوانین بین المللی به شمار می آید، و عنان درخواست کرده است عاملان این جنایت محاکمه و مجازات شوند.

وزیر خارجه فرانسه نیز با محکوم کردن جنایت حوله گفت، تماسهایی را به هدف برگزاری نشستی در پاریس برای مجموعه موسوم به "دوستان ملت سوریه" برقرار کرده است.

"لوران فابیوس" گفت که کشورهای دنیا باید برای توقف قتل مردم سوریه بیشتر آماده شوند .. البته وزیرخارجه فرانسه اشاره ای به راهکارهای مورد نظرش در این زمینه نکرد.

درحالیکه وزیر خارجه آلمان با محکوم کردن این جنایت خواستار محاکمه و مجازات مسئولان آن شد، "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس پا را فراتر گذاشته و از شورای امنیت خواست جلسه ای "فوری" طی روزهای آینده برگزار کند.

امارات هم برای اعلام حضور در صحنه، خواستار نشست فوری اتحادیه عرب برای بررسی جنایت حوله شد.

خبرگزاری رسمی امارات به نقل از "عبدالله بن زاید ال نهیان" وزیرخارجه امارات تأکید کرد : حمله به شهروندان اقدامی تأسف بار و بیانگر شکست تلاشهای عربی و بین المللی برای توقف خشونت علیه شهروندان در سوریه است.

اظهارات وزیرخارجه امارات درحالی مطرح می شود که کشورهای عربی بویژه قطر و عربستان تا کنون نه تنها گامی در مسیر توقف خشونتها در سوریه برنداشته اند، بلکه بارها به صورت رسمی خواستار تسلیح مخالفان و رساندن پول و سلاح و تجهیزات به آنها شده اند.

درحالیکه ارسال سلاح و تجهیزات برای عناصر مسلح و تروریست در سوریه از طریق مرزهای لبنان و ترکیه همچنان ادامه دارد، دولت لبنان تا کنون چندین بار از توقیف محموله های سلاح در مناطق مرزی خبر داده است.



از سوی دیگر گروه های تروریستی و مسلح در دو جنایت جداگانه در مناطق "الشومریه" و "تل دو" در حمص، ده ها تن از ساکنان را به قتل رسانده و چندین منزل مسکونی و ساختمان را منفجر کردند.

خبرگزاری "سانا" اعلام کرد، تروریستها دیروز با وحشی گری خانواده "ال عبدالله" و 6 کودک آنها را به قتل رساندند.

عناصر مسلح در منطقه "تل دو" نیز چندین خانواده را با کودکانشان به خاک و خون کشیدند.

تروریستها پس از این عملیات قتل و غارت، محصولات کشاورزی را در مزارع به آتش کشیده و چند منزل مسکونی را تخریب کردند.

عناصر مسلح در پانزدهم مارس گذشته نیز در جنایتی مشابه، یک روز قبل از جلسه شورای امنیت 15 شهروند از جمله یک زن و 4 کودکش را در منطقه "کرم اللوز" حمص به قتل رساندند.

همچنین اقدام عناصر مسلح در شلیک خمپاره به مناطق "النزهه" و "الحضاره" در حمص نیز موجب کشته شدن یک زن و جراحت 10 نفر دیگر شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها