زنگ خطر وضعيت حقوق بشر درعربستان به صدا درآمد

زنگ خطر وضعيت حقوق بشر درعربستان به صدا درآمد
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 07:18

لندن (العالم) ـ رئيس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس گفت: گزارش اخير درباره حقوق بشر در عربستان زنگ خطر و هشدار را به صدا در آورد زيرا اين كشور همه مرزها را در نقض حقوق بشر زير پا گذاشته است.

امجد سلفيتي يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت كه عربستان سعودي همه حد و مرزها را در نقض حقوق بشر در طول ساليان طولاني بويژه درمنطقه الشرقيه اين كشور زير پا گذاشته است.

سلفيتي تصريح كرد: مسئولان سعودي نه تنها هيچ گونه گام جدي براي اصلاحاتي كه وعده آن را دادند، برنداشته اند بلكه اكنون درحال وضع قوانين موسوم به مبارزه با تروريسم هستند كه اختيارات آنها را براي سركوب بيشتر مردم خواهان اصلاحات، بيشتر مي كند و دست هاي آنان را باز مي گذارد.

رئيس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس با بيان اين كه گزارش اخير در باره وضعيت حقوق بشر در عربستان غيرمنتظره نبود، اظهار داشت: پيش از اين نيز سازمان عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر و ساير نهادهاي بشردوست هشدارها و گزارش هاي كوتاهي در اين باره داده بودند اما عربستان و مسئولان آن، اين گزارش ها را جدي نگرفتند.

سلفيتي گفت: گزارش هاي اخير سازمان عفو بين الملل و مركز عدالت براي حقوق بشر تصوير روشني از رويدادهاي داخلي عربستان بدست داد.

وي افزود: با وجود اين كه هيچ يك از فعالان حقوق بشر خارجي در عربستان براي نظارت بر اوضاع حضور ندارد اما با اين حال تصويري كه اين گزارشها درباره وضعيت حقوق بشر در اين كشور مي دهند، تاريك و هولناك است.

رئيس سازمان عربي حقوق بشر در انگليس با اشاره به شكنجه گري و عدم اعطاي فرصت به مظلومان و جلوگيري از طرح اعتراضات و ديدگاه ها در عربستان به بهانه اجراي شريعت اسلامي گفت: اين اقدامات با شريعت اسلام درتضاد است و چهره اي نادرست و منفي از اسلام معرفي مي كند.

سلفيتي با ابراز تاسف از اقدام مسئولان سعودي در توجيه اقدامات خود كه عذر بدتر از گناه محسوب مي شود، افزود: مسئولان سعودي چه بسا با اتهاماتي در دادگاههاي بين المللي مواجه شوند و باوجود منافع اقتصادي زياد و برخورداري رژيم سعودي از حمايت بين المللي اما روزي خواهد رسيد كه غرب از حمايت از اين رژيم ها از جمله رژيم سعودي دست بردارد؛ رژيمي كه بي شك رفتارش آشكارا ناقض حقوق بشر است.

وي تصريح كرد: برخورد عربستان با معترضان و فعالان حقوق بشر از مرزهاي جغرافيايي اين كشور فراتر رفته است به گونه اي كه سعوديها در كشورهاي ديگر نظير بحرين نيز دخالت كرده و به سركوبگري مي پردازند.

05/26- 19:04 tok

پربیننده ترین خبرها