اردوغان: یک قدم هم از عملیات عفرین عقب‌نشینی نمی‌کنیم

اردوغان: یک قدم هم از عملیات عفرین عقب‌نشینی نمی‌کنیم
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 15:43

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه هیچ طمعی به خاک سوریه ندارند، تاکید کرد یک قدم هم از عملیات عفرین عقب‌نشینی نمی‌کنند.

العالم - ترکیه 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت به روسیه و ائتلاف بین‌المللی اطلاع داده‌اند که حتی یک گام هم از عملیات عفرین عقب‌نشینی نمی‌کنند.

اردوغان طی سخنرانی در جمع اعضای اتاق بازرگانی، با بیان اینکه هیچ طمعی در ذره‌ای از خاک سوریه ندارند، تاکید کرد ترکیه به تمامیت ارضی سوریه و امنیت مردم این کشور احترام می‌گذارد.

وی با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد تهدیدی برای تمام منطقه از جمله سوریه، ایران و ترکیه هستند، توضیح داد: آمریکا 5 هزار کامیون سلاح به آنها تحویل داده است. آنها با ترکیه صادق نیستند، به همین خاطر با روس‌ها درباره عملیات صحبت کردیم.

رئیس جمهور ترکیه با تکرار مجدد درخواست تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل، گفت دنیا بزرگتر از 5 کشور است.

اردوغان با بیان اینکه برخی کشورها قصد دارند گذرگاهی تروریستی در مرز جنوبی ترکیه ایجاد کنند، افزود: می‌خواستیم به آنها (آمریکا) پول بدهیم و از آنها سلاح بخریم اما مخالفت کردند و سپس همین سلاح‌ها را به تروریست‌ها دادند. این چه شراکت و همکاری و دوستی است؟

وی گفت: به زودی خواهید دید که پس از اتمام عملیات عفرین و نابودی تروریست‌ها در این منطقه، کردها، عرب‌ها و ترکمن‌ها بیشترین سپاسگزاری از ما خواهند کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان اینکه حل مشکلات مردم سوریه و آینده آنها، دغدغه منتقدان عملیات ترکیه نیست، تاکید کرد: هدف اصلی ما از این عملیات، علاوه تامین امنیت ملی ترکیه، حمایت از تمامیت ارضی سوریه و امنیت مالی و جانی مردم این کشور است.

پربیننده ترین خبرها