اعتراض حزب خلق ترکیه به سیاست خارجی دولت اردوغان

اعتراض حزب خلق ترکیه به سیاست خارجی دولت اردوغان
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 08:51

حزب جمهوري خواه خلق ترکيه در تدارک استيضاح و پس گرفتن رأي اعتماد "احمد داود اوغلو" وزير خارجه به دليل سياستهاي اشتباه دولت و ضربه زدن به منافع ملي و قومي است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حزب جمهوری خواه خلق با انتشار فهرستی از سیاستهای اشتباه وزیرخارجه دولت ترکیه تأکید کرد: دولت حزب عدالت و توسعه در ارتباط با موضوع سوریه از مخالفان مسلح جانبداری کرده و به دلیل تحریک مخالفان نقشی اساسی در تشدید خشونتها در این کشور داشته است.

در بیانیه حزب جمهوری خواه خلق ترکیه آمده است: استقرار رادارهای ناتو در ترکیه روابط کشور را با روسیه تیره می کند .. وزیر خارجه دولت ترکیه متهم است که واقعیتها را از مردم در ارتباط با رادارهای آمریکایی نصب شده  در کشور در چارچوب طرح موشکی ناتو، مخفی کرده است.

این حزب با اشاره به تیره شدن روابط ترکیه با کشورهای همسایه به دلیل سیاستهای اشتباه وزیر خارجه، این دولت را مسئول تیره شدن روابط این کشور با عراق دانست.

درخواست حزب جمهوری خواه خلق ترکیه احتمالا سه شنبه این هفته در پارلمان ترکیه بررسی شود.

ناظران تأکید دارند، رأی آوردن طرح استیضاح وزیرخارجه ترکیه بسیار ضعیف است، با این حال این اقدام بیانگر افزایش اعتراضها به سیاستهای رجب طیب اردوغان در قبال مسائل منطقه ای و همسایگان و بویژه دخالت در مسائل سوریه است.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها