تیلرسون مدعی توافق با انگلیس بر سر تشکیل کارگروهی برای اصلاح برجام شد

تیلرسون مدعی توافق با انگلیس بر سر تشکیل کارگروهی برای اصلاح برجام شد
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 19:48

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی مدعی شد دو کشور به توافقی بر سر تشکیل کارگروهی جهت اصلاح برجام دست یافته‌اند.

العالم - ایران / سیاسی

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی مدعی شد دو کشور به توافقی بر سر تشکیل کارگروهی جهت اصلاح برجام دست یافته‌اند. 

به نوشته ای‌بی‌سی‌نیوز، تیلرسون روز دوشنبه مدعی شد در جلب حمایت کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه ایران پیشرفت حاصل شده است. 

وی بعد از دیدار با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، «مارک سیدویل»، مشاور امنیت ملی و «بوریس جانسون»، وزیر خارجه این کشور گفت با آنها برای تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان جهت اصلاح معایب برجام به توافق رسیده است. 

تیلرسون بعد از گفت‌وگو با جانسون گفت: «من فکر می‌کنم دیدگاه مشترکی میان سه کشور اروپایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از حیطه‌های [توافق هسته‌ای] یا برخی از حیطه‌های رفتارهای ایران وجود دارند که بایستی به آنها پرداخت.»

به نوشته ای‌بی‌سی، وزیر خارجه آمریکا به طور خاص از بابت برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد. 

تیلرسون گفت که این کارگروه ممکن است از هفته آینده به بعد تشکیل جلسه خواهد داد تا نقائص برجام را با تلاش برای «رسیدن به یک توافق جانبی دیگر یا رسیدن به مکانیسمی برای رفع نگرانی‌های ما» رفع کند. 

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس هم بعد از دیدار با تیلرسون گفت: «لندن به همکاری جمعی با شریکانش برای مهار رفتارهای مخرب ایران و ایجاد تفاوت‌های شگرف در این زمینه متعهد است.»

وی اضافه کرد: «اهمیت دارد که ما این کار را به موازات [اجرای برجام] انجام دهیم و به بنیان‌های توافق هسته‌ای ایران لطمه نزنیم.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها