فراگیرشدن تحریم اسرائیل در غرب

فراگیرشدن تحریم اسرائیل در غرب
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 12:52

تحريم کالاهاي توليدي رژيم اشغالگر در انگليس، برخي کشورهاي اسکانديناوي و آفريقاي جنوبي، اين رژيم را با مشکلات جدي مواجه کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "اقدام کشور افریقای جنوبی در تحریم کالاهای تولیدی شهرکهای اسرائیلی خشم مسئولان اسرائیلی را برانگیخت".

در همین حال تلویزیون رژیم اسرائیل، بخشی از اظهارات "اویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه این رژیم را پخش کرد.

لیبرمن گفت: "متأسفانه افریقای جنوبی در سالهای اخیر سیاست ستیزه جویانه ای را در قبال اسرائیل اتخاذ کرده است".

گزارشگر اسرائیلی در ادامه خاطرنشان کرد: "این اقدام افریقای جنوبی، کشاورزان و تولید کنندگان شهرکهای اسرائیلی را با مشکل بزرگی روبرو کرد؛ اما مشکل بزرگتر ما در اروپا است".

وی افزود: "دولت افریقای جنوبی عملا دستور تحریم محصولات تولیدی شهرکهای اسرائیلی را صادر نکرده است. اما موج مطالبات مردمی برای تحریم محصولات اسرائیلی حتی اروپا را نیز فراگرفت".

در همین حال کانال ده اسرائیل، تظاهرات حامیان مردم فلسطین را در انگلیس پخش کرد. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی اقدام اسرائیل را در گسترش شهرکهای صهیونیستی در فلسطین اشغالی، محکوم کردند. تظاهر کنندگان شهرکهای صهیونیست نشین را شهرکهای ربوده شده خواندند، و از مردم انگلیس دعوت کردند محصولات شهرکهای اسرائیلی را تحریم کنند.

یک تولید کننده اسرائیلی در این خصوص به کانال 10 گفت: "دولت انگلیس از ما می خواهد مشخصات شرکت تولید کننده را بر بسته محصولات تولیدی درج کنیم، این درحالی است که برخی فروشگاههای انگلیسی با شناسایی شرکتهای ما حاضر به عرضه محصولات تولیدی شهرکهای اسرائیلی نیستند .. این موضوع برای ما دردسرساز شده است".

وی افزود: "قبلا بازار فروش محصولات اسرائیلی در کشورهای اسکاندیناوی بسیار رونق داشت، اما اکنون بازار محصولات اسرائیلی در این کشورها راکد است".

گزارشگر اسرائیلی در ادامه تأکید کرد: "کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی اسرائیلی اعلام کرده اند برای صادر کردن محصولات خود به انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی با مشکل جدی مواجهند".

وی افزود: "وزیر امور خارجه دانمارک رسما در صدد منع ورود محصولات تولیدی اسرائیلی به بازار دانمارک است".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها