خشم ترامپ از مصاحبه رییس ستاد کارکنان کاخ سفید/ جان کلی برکنار می شود

خشم ترامپ از مصاحبه رییس ستاد کارکنان کاخ سفید/ جان کلی برکنار می شود
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 08:01

آن طور که منابع جمهوری‌خواه گزارش کرده اند، رئیس‌جمهور آمریکا از مصاحبه رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با فاکس نیوز به خشم آمده و به دنبال برکناری وی است.

العالم ـ آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از مصاحبه هفته گذشته «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» به خشم آمده است، ظاهراً در صدد برکنار کردن وی می باشد.

کلی در این مصاحبه گفته بود که قرار نیست دولت ترامپ در تمام امتداد مرز مکزیک دیوار بنا کند و همچنین تصریح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفته که مکزیک بودجه ساخت این دیوار را پرداخت نمی‌کند.

رئیس‌ ستاد کارکنان کاخ سفید همچنین مدعی شد که ترامپ زمانی که این وعده را در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد، نسبت به ابعاد آن مطلع نبود و اکنون نظرش در این مورد تحول پیدا کرده است.

به گزارش فارس، بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع جمهوری‌خواه گفته‌اند که تقریباً یک هفته بعد از مصاحبه جان کلی با شبکه فاکس‌نیوز، رئیس‌جمهور آمریکا ظاهراً به دنبال نامزدی برای جایگزین کردن کلی است.

گرچه کلی هنوز ظاهراً از کاخ سفید جدا نشده است اما «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا ظاهراً مسئولیت یافتن جایگزین‌هایی برای کلی را برعهده گرفته است.

کلی در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی، جایگزین «رینس پریباس» رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید شد.

ترامپ بعد از مصاحبه کلی در شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به اظهارات رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در پیامی توییتری گفته بود: «بودجه این دیوار (دیوار مکزیک) چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم و چه از طریق بازپرداخت طولانی‌مدت از طرف مکزیک تأمین می‌شود».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها