طرح ترامپ برای اهدای 10درصد از کرانه‌باختری به رژیم صهیونیستی

طرح ترامپ برای اهدای 10درصد از کرانه‌باختری به رژیم صهیونیستی
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 08:07

تیم مذاکره کننده آمریکایی در راستای طرح صلح ترامپ در خاورمیانه، پیشنهاد داده است که 10 درصد از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق شود.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

جزئیات افشا شده از طرح «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا برای سازش بین فلسطین و رژیم‌صهیونیستی، حاکی از موافقت واشنگتن برای الحاق 10 درصد از کرانه باختری به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی است.

طبق اسنادی که «صائب عریقات» رئیس تیم مذاکره کنندگان فلسطینی در جلسه هفته گذشته شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش ارائه کرد، تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در طرح خود پیشنهاد می‌دهد 10 درصد از کرانه باختری به اسرائیل الحاق شود.

به گزارش فارس به نوشته وبگاه «عروتص شوع» در طرح تیم ترامپ، دولت فلسطینی آتی باید خلع سلاح باشد، پایتخت آن در حومه شهر قدس بوده و اسرائیل حضور نظامی خود در کرانه باختری رود اردن و دیگر نقاط استراتژیک را حفظ خواهد کرد.

همچنین بخشی از فرودگاه «بن گوریون» و بنادر حیفا و اشدود برای استفاده فلسطینیان اختصاص داده خواهد شد. جاده‌ای نیز از نوار غزه به کرانه باختری کشیده خواهد شد.

یک مقام کاخ سفید اما با رد جزئیات ارائه شده از سوی عریقات گفت: متعصب کردن مردم نسبت به طرحی که هنوز کامل نشده و ندیده‌اند، تاسف‌بار است.

پربیننده ترین خبرها