نایب رییس مجلس مراکش:

مسائل پیشین در روابط ایران و مراکش گذرا بود /اظهارات ترامپ در تضاد با ساده‌ترین معاهدات است

مسائل پیشین در روابط ایران و مراکش گذرا بود /اظهارات ترامپ در تضاد با ساده‌ترین معاهدات است
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 12:46

نایب رییس مجلس مراکش با بیان این که روابط تهران و رباط در سطح دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی به حالت طبیعی خود بازگشته است، تصریح کرد: مسائلی که قبل از این در روابط دو کشور پیش آمده ابری تابستانی و گذرا بوده و از بین رفته اند .

العالم - مغرب

عبدالواحد الانصاری، در پاسخ به این سوال که به تازگی شاهد این هستیم که سفیر مراکش به تهران بازگشته است و  به نظر می رسد عزمی برای گسترش روابط دو کشور به وجود آمده است، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ گفت: صد البته، از نظر ما مسائلی که قبل از این پیش آمد ابری تابستانی و گذرا بود و این مسائل از بین رفتند و روابط ما در سطح دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی به حالت طبیعی خود باز گشته است .

وی افزود:  امیدواریم که این روابط عمیق‌تر و ثمربخش‌تر شود و به سود دو کشور، جامعه اسلامی، مساله فلسطین و دیگر مسائل مشترک باشد.

 این مقام مراکشی در پاسخ به این سوال که  به نظر شما مهم‌ترین مانعی که باعث می‌شود کشورهای اسلامی با هم همکاری کنند و در پیشبرد خواسته‌های جهان اسلام حرکت کنند، چیست، گفت: به نظر من اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن در مورد مسائل منفی نیست، ما امیدواریم که مسائل مثبت گسترش یابند و به نظر من اکنون صحبت کردن در مورد مسائل مثبت مهم‌تر از مسائل منفی است و نمی‌توان مسائل منفی را پشت سر گذاشت مگر اینکه مسائل مثبت و همکاری‌ها را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: سیزدهمین  کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی  زمینه‌های مثبت زیادی را در مورد گفت‌وگوی آزاد در مورد روابط سیاسی در جهان اسلام ، مسائل مربوط به جوامع اسلامی از جمله زن و کودک و همچنین مسائل اقتصادی و برگزاری دیدارهای دوجانبه و برادرانه ایجاد کرد.

نایب رییس مجلس مراکش در رابطه با احتمال سفر هیات ایرانی به مراکش و یا بالعکس، گفت: من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم ،در دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران دو طرف تاکید داریم که روابط اقتصادی باید گسترش یابد و مسئولان اقتصادی باید سفرهای متقابلی داشته باشند و طبیعتا ما خواستار همکاری با کشورهای اسلامی هستیم و این مساله به اهداف و انگیزه‌ها در آینده بستگی دارد.

الانصاری در رابطه با اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ در مورد کشورهای آفریقایی، خاطرنشان کرد : اظهارات ترامپ غیر مسئولانه، احمقانه، در تضاد با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است ، این سخنان  در تضاد با تعالیم اسلامی و در تضاد با ساده‌ترین معاهدات بین‌المللی است. بنابراین ما تمام اظهارات نژادپرستانه و توهین ترامپ به ملت‌های آفریقایی و دیگر ملت‌ها را محکوم می‌کنیم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها