در مصاحبه با فاکس‌نیوز؛

پنس: فرصت همکاری با جهان عرب برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه پیش آمده است

پنس: فرصت همکاری با جهان عرب برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه پیش آمده است
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 15:50

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ضمن هشدار درباره افزایش نفوذ ایران در منطقه گفت که واشنگتن و همپیمانان این کشور قصد ندارند به تهران اجازه دهند که خلاء های موجود در عراق و سوریه را پر کند.

العالم - آمریکا

«مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» با تکرار ادعاهای مقامات کشورش مدعی شد: «نفوذ ایران در منطقه خطرناک است».

وی در این مصاحبه به مسئله ایران و کره شمالی و تعطیلی دولت فدرال آمریکا پرداخت.

پنس به آشوب‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اشاره کرد و مدعی شد: «ایران کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم است و نه تنها تروریسم را به کشورهای همسایه صادر می‌کند بلکه شاهد سرکوب مردم ایران در خیابان ها بودیم. آنها جدیدترین اعتراضات در خیابان‌ها را سرکوب کردند».

معاون ترامپ که بارها درباره نفوذ ایران در منطقه ادعاهایی را مطرح کرده بود، ادامه داد: «نفوذ ایران در منطقه خطرناک است. ایران همچنان خشونت را صادر می‌کند. ایران نه تنها در سوریه، بلکه در عراق و یمن نیز به دنبال گسترش نفوذ خود است».

این مقام آمریکایی درباره تلاش‌های ضدایرانی دولت ترامپ در منطقه گفت: «ما امروز فرصت داریم تا با ائتلاف جدیدی که ترامپ در جهان عرب تشکیل داده است برای پس زدن نفوذ ایران در منطقه همکاری کنیم». 

وی اینگونه ادامه داد که بعد از شکست داعش آمریکا و هم پیمانانش اجازه نمیدهند سپاه این خلاء را پرکند.

معاون ترامپ درباره روابط مصر و کره شمالی گفت: «وقتی با رئیس‌جمهور السیسی در مصر دیدار کردم، از او خواستم که مصر که روابط دیپلماتیک و هرگونه روابط با پیونگ‌یانگ را قطع کند».

وی ادامه داد: «ترامپ به وضوح گفته است که عصر صبر راهبردی به پایان رسیده است. مردم آمریکا برای مدت زمان طولانی و 20 سال با رژیم کیم کنار آمدند که تنها نتیجه آن، توسعه تدریجی جاه‌طلبی‌های این رژیم و برنامه موشک بالستیک بین‌قاره‌ای این کشور و تهدیدهای مداوم علیه مردم آمریکا بود».

پنس تصریح کرد: ترامپ به وضوح اعلام کرد که همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد. با اینحال ما به حمایت کشورهای دیگر همچون مصر و ادامه فشارهای چین و کشورهای دیگر امیدواریم. آنها می‌توانند از نظر اقتصادی و دیپلماتیک کره شمالی را منزوی کنند».

پربیننده ترین خبرها