لو رفتن نام حامی قطری تروریستها در سوریه

لو رفتن نام حامی قطری تروریستها در سوریه
يکشنبه 7 خرداد 1391 - 18:56

يک روزنامه فرانسوي، نام يک سرمايه دار قطري را فاش کرد که از عناصر مسلح در سوريه تحت عنوان "کمکهاي انساني" حمايت مالي مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "فیگارو" با انتشار گزارشی مفصل از عملیات ترانزیت عناصر مسلح وابسته به القاعده و جریان های سلفی وهابی به سوریه از طریق شهر "طرابلس" درشمال لبنان پرده برداشت.

فیگارو افزود: 5 فرانسوی که از عناصر مسلح هستند پس از ورود به لبنان از طریق فرودگاه بیروت، عازم شمال این کشور شدند؛ اما اطلاعات ارتش لبنان آنها را شناسایی کرد و پس از دستگیری به سفارتخانه فرانسه تحویل داد .. سفارت فرانسه نیز این پنج نفر را به کشورشان بازگرداند.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد: ارتش سوریه اخیرا شماری از این عناصر مسلح را کشت .. بر اساس بیانیه ارتش سوریه سه نفر از آنها تابعیت تونسی، مصری و اردنی داشتند، و سه نفر دیگر نیز فرانسوی، بلژیکی و انگلیسی بودند که در جریان درگیری های "باباعمرو" کشته شدند.

فیگارو خاطرنشان  کرد: از سوی دیگر عناصر مسلح لیبیایی که در حال جنگ با ارتش سوریه هستند، از سوی قطر حمایت شده، و بیشترین تعداد "داوطلبان" را برای جنگ با این ارتش تشکیل می دهند .. در کنار آنها نیز شماری با تابعیت لبنانی، سعودی، کویتی، پاکستانی، و مقداری هم الجزایری هستند که در روستایی مرزی در ترکیه مستقرند.  

فیگارو ادامه داد: شماری عناصر مسلح عراقی نیز تلاش کردند از طریق عراق وارد سوریه شوند، ولی قبایل سوری با تعقیب آنها مانع از نفوذشان به داخل خاک سوریه شدند.

فیگارو فاش کرد: سرمایه داران عرب منطقه از جمله یک قطری به نام "عبدالرحمن النعیمی" به بهانه "کمکهای انسانی"، از گروه هایی که در "طرابلس" (لبنان) مستقر هستند حمایت مالی می کنند.

این روزنامه فرانسوی به نقل از شاهدان عینی در طرابلس تأکید کرد: در صورت انجام عملیات انفجاری، خانواده آن فرد پول هنگفتی دریافت می کند .. هر کدام از عناصر سلفی نیز ماهانه 200 دلار برای جنگ در سوریه دستمزد می گیرند.

این روزنامه با اشاره به هشدار برخی مسئولان آمریکایی، از امکان تشکیل یک "محور تروریستی" از شمال لبنان تا استان الانبار عراق خبر داد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها