نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر برای بازجویی احضار شد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر برای بازجویی احضار شد
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 15:39

«سامی عنان» ژنرال مصری که برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور اعلام آمادگی کرده بود برای بازجویی احضار شد.

العالم - مصر

فرماندهی ارتش مصر اعلام کرد که نامزدی سامی عنان در انتخابات ریاست‌جمهوری تحریکی آشکار علیه نیروهای مسلح است.

تلویزیون مصر امروز سه‌شنبه بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح درباره نامزدی «سامی عنان» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش مصر در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است که سامی عنان پیش از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز و موافقت لازم را کسب نکرده بود که این امر تخلف قانونی از سوی عنان محسوب می‌شود و حضور وی در مراکز تحقیق و بازجویی مربوطه را ایجاب می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، نیروهای مسلح مصر در بیانیه خود همچنین درباره تخلفات سامی عنان آورده است که وی مرتکب جعل اسناد رسمی برای درج نام خود در فهرست اطلاعات رأی‌دهندگان شده است که این امر بر خلاف قوانین و ضوابط مربوط به نظامیان است و علاوه بر آن بیانیه سامی عنان برای اعلام تصمیم خود جهت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری تحریکی آشکار علیه نیروهای مسلح با هدف ایجاد اختلافات بین این نیروها و ملت محسوب می‌شود.

تا کنون «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر برای نامزدی در انتخابات آتی اعلام آمادگی کرده است و به نظر می‌رسد همانند انتخابات دوره قبل السیسی باز هم بدون رقیب جدی در این انتخابات شرکت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها