لبنان مظنون پرونده ترور عضو حماس را از ترکیه تحویل گرفت

لبنان مظنون پرونده ترور عضو حماس را از ترکیه تحویل گرفت
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 17:39

امنیت داخلی لبنان، فردی را که مظنون به دست داشتن در ترور یکی از اعضای حماس در صیداست، از ترکیه تحویل گرفت.

العالم _ لبنان

منابع امنیتی لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند «احمد بیتیه» که متهم است تیمی برای ترور «محمد حمدان» عضو حماس در صیدای لبنان را رهبری می‌کرده، تحویل مقامات لبنان داده شد.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس پرس»،‌ شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان، امروز از طریق فرودگاه «رفیق الحریری» ، بیتیه را از طرف ترکی (ترکیه) تحویل گرفته است.

شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان در مدت کوتاهی موفق شد چگونگی انجام عملیات ترور در شهر «صیدا» در روز یکشنبه هفته گذشته توسط سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) را کشف کند (+)؛ تروری که هدف آن «محمد حمدان» (ابوحمزه) از اعضای حماس بود و وی از آن جان به در برد.

بیتیه هیچ سوءپیشینه‌ای در پرونده خود ندارد، در حوزه تجارت کار می‌کند و بین لبنان و هلند در رفت و آمد بود.

او در 9 ژانویه از طریق فردگاه بیروت وارد لبنان شد و از طریق اینترنت آپارتمانی به مدت یک هفته اجاره کرد. وی به همراه تیمش که ماموریت کشیک منزل حمدان را داشتند، بیشتر از یک بار به صیدا آمدند.

بر اساس اطلاعات کشف شده، بیتیه و تیمش در 14 ژانویه به صیدا  آمدند و در ساعت سه و نیم بامداد بمب مذکور را در زیر خودرو حمدان کار گذاشتند. آنها سپس از محل متواری و در ساعت هفت و نیم بازگشتند و منتظر خروج حمدان از منزل شدند. به محض منفجر شدن بمب محل را ترک و به بیروت بازگشتند. ادامه سرنخ‌ها، تیم تحقیقات را به فرودگاه «رفیق الحریری» رساند و مشخص شد بیتیه لبنان را ترک کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها