حریری تروریستها در سوریه را به توقف حمایت مالی تهدید کرد

حریری تروریستها در سوریه را به توقف حمایت مالی تهدید کرد
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 05:30

پس از ايجاد اميدهايي براي آزادي شهروندان ربوده شده لبناني در سوريه و ارسال هواپيمايي از سوي "سعد حريري" به ترکيه براي بازگرداندن آنان، سرنوشت اين شهروندان همچنان در ابهام قرار دارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، دولت ترکیه و "سعد الحریری" نخست وزیر سابق لبنان همه فشار خود را برای حل این موضوع به کار گرفته اند، بویژه که محقق نشدن وعده قبلی آنها مبنی بر آزادی این شهروندان لبنانی از دست عناصر مسلح در سوریه، برخلاف انتظار واکنشهایی منفی را برای آنها همراه داشته است.

الاخبار به نقل از منابع رسمی، تأکید کرد، "احمد داوود اوغلو" وزیرخارجه ترکیه جمعه قبل در تماس با مسئولان لبنانی گفته بود: آنها (شهروندان لبنانی) آزاد شده و در سلامتی هستند، و طی چند ساعت آینده به لبنان می رسند".

اما به نظر می رسد که این وعده رییس دستگاه دیپلماسی دولت ترکیه بیهوده بود.

دیروز مسئولان اطلاعاتی ترکیه در مذاکره با ربایندگان هرگونه فشاری را جهت آزادی شهروندان لبنانی به کار بردند .. حریری نیز از طریق "عقاب صقر" نماینده خود که مسئول مذاکره با ربایندگان است تلاش کرد تا عناصر مسلح در سوریه را تحت فشار قرار دهد.

منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان تأکید کردند: حریری در برابر آزادی این شهروندان لبنانی پیشنهاد مالی داده بود، امری که جمعه قبل موجب تسهیل توافق شد .. ولی این توافق در آخرین لحظات به دلایلی که منابع نخواستند آن را فاش کنند، با مانع برخورد.

این منابع خاطرنشان کردند: حریری به دولت ترکه گفته است که پرونده ربوده شدگان یک مسأله ملی است و به هر صورت ممکن باید برای حفظ امنیت ملی لبنان حل شود.

حریری در همین راستا تلاش کرد از همه امکانات خود برای اعمال فشارهای بیشتر جهت آزادی ربوده شدگان استفاده کند .. تاحدی که به گفته این منابع وی تهدید کرده است که حمایتهای مالی خود را از عناصر مسلح سوریه قطع می کند.

در همین راستا دیشب دور جدیدی از مذاکرات بین مسئولان ترک و نماینده حریری از یک سو و نمایندگانی از سوی عناصر مسلح برگزار شد.

الاخبار به نقل از این مانبع تأکید کرد، ربایندگان  گروگانهای لبنانی را به 5 دسته تقسیم کرده اند تا مسئولان سوری از محل آنها مطلع نشوند .. و آنها هر ساعت بر مطالبات مالی و سیاسی خود می افزایند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها