تیلرسون در پاریس با وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد/ایران، محور رایزنی‌ها

تیلرسون در پاریس با وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد/ایران، محور رایزنی‌ها
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 20:11

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

العالم - اروپا

 «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه با «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. 

«لودریان» در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «در حال دیدار با همتای آمریکایی‌ام، رکس تیلرسون هستم که یکبار دیگر در پاریس حضور دارند.»

وی همچنین تصریح کرد «گفت‌وگوهای مفصلی» با تیلرسون درباره موضوعاتی از جمله ایران، سوریه، یمن و کره شمالی خواهد داشت.

«هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در توئیتر، با انتشار عکسی از دیدار دیپلمات‌های ارشد دو کشور نوشت: «تیلرسون امروز در پاریس با لودریان دیدار کرده و در جلساتی درباره سوریه و یمن شرکت می‌کند.»

سفر آقای «تیلرسون» به پاریس، دومین مقصد از تور اروپایی او است که با محوریت گفت‌وگو درباره ایران و توافق هسته‌ای «برجام» انجام می‌شود. 

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در سفر به لندن با مقام‌های انگلیسی دیدار کرد. تیلرسون مدعی شد با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی برای «اصلاح برجام» موافقت کرده است. 

«لودریان» قبل از دیدار با «تیلرسون» در جمع خبرنگاران از اینکه دولت آمریکا بار اصلاح توافق هسته‌ای برجام را روی دوش کشورهای اروپایی گذاشته، انتقاد کرد. 

وی تصریح کرد: «وقتی روسیه و چین نیز از امضاکنندگان برجام بودند، چرا دولت ترامپ مسئولیت تصمیم‌گیری درباره برجام را فقط به کنگره [آمریکا] و اروپا محول می‌کند؟»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۲۲ دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید اما تهدید کرد ممکن است این آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد. 

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» آن اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (۱۲۰ روز بعد) آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها