هزینه های میلیاردی آل سعود در مصر و یمن

هزینه های میلیاردی آل سعود در مصر و یمن
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 09:30

يک نويسنده عربستاني با انتقاد از ادعاهاي وزير اقتصاد و برنامه ريزي سعودي در خصوص وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم اين کشور، هزينه هاي ميلياردي دولت سعودي به مصر و يمن را در سايه فقر مردم عربستان غيرقابل توجيه دانست.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر "حسن العجمی" در مطلبی با اشاره به انتشار گزارشهای دروغ درخصوص اوضاع اقتصادی عربستان گفت: پس از یک میلیارد دلاری که در کشور برادر و دوست مصر صرف شد، عربستان سعودی اکنون بیش از 3 میلیارد دلار به جمهوری یمن می دهد (آیا این واقعیت دارد؟؟؟!!!).

وی افزود: دوازده میلیارد ریال سعودی به کشور دوست و برادر یمن منتقل می شود و این درحالی است که در کشور عربستان با بحرانهای رو به رشد و کشنده بیکاری، افزایش قیمتها و بحرانهای مختلف دست به گریبان است.

این نویسنده عربستانی ادامه داد: در اینجا، این سئوال (فقط برای افراد باهوش) پیش می آید که اگر قصد کمک های میلیاردی به برادران را دارید، چرا به جمهوری سودان کمک نمی کنید؟؟!!

العجمی خطاب به وزیر اقتصاد و برنامه ریزی سعودی، گفت: ما بعنوان جوانان عربستانی که می خواهید داخل این سرزمین بمیریم، از شما می خواهیم که برای ما فرصت های شغلی مناسب ایجاد کنید .. ما از شما حقوق مشروعمان را از این سرزمین که در حال انفجار از منابع نفت، گاز، و طلا است، طلب می کنیم .. بیشتر از آنچه که به ما داده شده، از ما گرفته شده است .. به آنها (مسئولان) بگو که این درخواست به نفع آنها است.

العجمی گفت: وزیر اقتصاد و برنامه ریزی ناگهان از مسأله ای سخن گفت که حتی قبایل توتسی در رواندا نیز از واقعیت آن باخبر هستند!!! اظهاراتی که براساس تحقیقاتی صورت گرفت که نشان می دهد شهروند عربستانی از خوشبخت ترین ملتهای دنیا است!!

وی ادامه داد: جناب وزیر اقتصاد و برنامه ریزی گفت که 61 درصد از خانواده های سعودی محل سکونت دارند .. دقت کنید ، گفت که خانواده های سعودی و نه شهروندان سعودی .. انسانهای مفلس چاره ای جز فریبکاری ندارند.

العجمی تأکید کرد: جناب وزیر، 61 درصد از شهروندان در سرزمین انسانهای فاقد کار مسکن دارند !! با این حقوق های مضحک، آن هم در سرزمین که میلیون ها نفر در صف صندوق توسعه مسکن ایستاده اند!!.

العجمی گفت: جناب وزیر می دانیم که وزارتخانه شما اکنون درحال بررسی برنامه مبارزه با فقر است (طبق اظهارات سابق خود وزیر) .. آیا ممکن است به ما بگویید چگونه 61 درصد از ملت سعودی در سایه این فقر گسترده، مسکن دارند !!؟؟، مگر آنکه جناب وزیر خانه های گلی و لانه هایی را که در شأن شهروندان عربستانی نیست، خانه و ویلاهای فاخر بداند .. تنها بهانه جناب وزیر آن است که رقم واقعی 16درصد را به صورت جابه جا 61 درصد خوانده است.

ادعای مقامات سعودی مبنی بر کمک به کشورهای مصر و یمن درحالی است که به اذعان خود مردم و ناظران در این دو کشور، آل سعود هزینه های میلیاردی خود را فقط صرف برخی گروه ها با اهداف خاص می کند، گروه هایی مانند سلفی های وهابی که عامل اصلی فتنه انگیزی ها و درگیری های فرقه ای و طایفه ای در یمن و مصر به شمار می آیند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها