مخالفت آمریکا با طرح روسیه در شورای امنیت برای تحقیقات درباره حملات شیمیایی به سوریه

مخالفت آمریکا با طرح روسیه در شورای امنیت برای تحقیقات درباره حملات شیمیایی به سوریه
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 07:38

طرح مسکو در شورای امنیت برای ایجاد مکانیزم مستقل تحقیقاتی درباره حملات شیمیایی در سوریه، با مخالفت نماینده آمریکا رد شد.

العالم- آمریکا 

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه حول بحران سوریه و با دستور کار بررسی حمله ادعایی شیمیایی به غوطه شرقی، تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که از سوی روسیه درخواست شده بود، «واسیلی نبنزیا» نماینده مسکو در سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای بررسی به اعضای شورا داد که طی آن ایجاد سازوکار جدیدی برای تحقیقات درباره اینکه چه گروهی مقصر اصلی حملات شیمیایی در سوریه است، درخواست شده بود.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» این جلسه درپی نشستی درباره سلاح‌های شیمیایی در پاریس، که طی آن ده‌ها کشور روسیه و دمشق را عامل حملات شیمیایی معرفی کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه آنها شدند، برگزار شد.

طرح قبلی مکانیزم تحقیقات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، در ماه نوامبر 2017 و پس از ناکامی‌های این مکانیزم برای تحقیقات درباره حملات شیمیایی در سوریه، منقضی شد.

این طرح روسیه اما با مخالفت «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل رد شد. هیلی در این نشست، مسکو و دمشق را به انجام این حملات متهم کرد.

نبنزیا نیز در واکنش به این اتهامات گفت که مخالفت سریع و رد کردن طرح مسکو نشان می‌دهد ایجاد مکانیزم تحقیقاتی حرفه‌ای و مستقل، آخرین چیزی است که واشنگتن می‌خواهد رخ دهد و آمریکا با این کار نه تنها به دنبال حقیقت نیست بلکه ذات واقعی خود را نشان داد.

فارس 

پربیننده ترین خبرها