احتمال اخراج "شفیق" از دور دوم انتخابات مصر

احتمال اخراج
دوشنبه 8 خرداد 1391 - 10:28

رييس كميته حقوقي موسوم به "نجات مصراز فساد" با اشاره به شکايت صباحي و ابوالفتوح نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر و همچنين بررسي قانون عزل سياسي در دادگاه قانون اساسي، از احتمال اخراج "احمد شفيق" در دور دوم انتخابات خبر داد.

"عثمان الحفناوي" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: انتخابات به استثناي تخلفاتی که به نفع احمد شفيق صورت گرفته، سالم برگزار شد.

وی افزود: قبلا پيش بيني می شد كه رقابت بين محمد مرسي از يك سو با حمدین صباحي يا ابوالفتوح باشد، كه هر دوي آنها از چهره هاي انقلابي هستند.

الحفناوی ادامه داد: برخلاف انتظار همه مصری ها، آماری غیرمنتظره از "شفيق" اعلام شد.

وي خاطرنشان كرد: شكاياتي درباره انتخابات مطرح شده است و قانون عزل سياسي نيز در انتظار رسيدگي دادگاه قانون اساسي است؛ كه احتمال دارد پس از تصویب این قانون، شفيق را دور رقابتهای انتخاباتی کنار گذاشته شود؛ این رو تاكنون قطعي نشده است كه چه كسي در دور دوم با مرسي به رقابت خواهد پرداخت، اما این احتمال وجود دارد که این شخص حمدین صباحی باشد.

عثمان الحفناوي تصريح كرد: صباحي و ابوالفتوح از مردان انقلابي هستند و بايد يكي از آنها به نفع ديگري كنار مي رفت، تا جلوي پراكندگي آرا به منظور موفقيت روند انقلاب گرفته مي شد.

ریيس كميته حقوقي "نجات مصر از فساد"، با اشاره به اینکه مشاوران حقوقي صباحي و ابوالفتوح به كميته انتخابات شكايت كرده اند، هشدار داد: اگر احمد شفيق بر خلاف نظر مردم به قدرت برسد اين امر پیامدهای وخيمي به همراه خواهد داشت، و انقلاب ديگري روي خواهد داد.

الحفناوي یکی از این موارد شکایت را رای دادن به جای افراد فوت شده عنوان کرد.

05/27-20:40



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها